quwerty quwerty
270
BLOG

Manipulacje MAK burtą Tu-154, analiza odkształceń - nie powstały w zderzeniu.

quwerty quwerty Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 14

  O manipulacjach  fragmentem  burty  samolotu  Tu-154 pisano  już wcześniej;

burty  w takim  stanie  nie było  na wrakowisku.

image

Na wrakowisku  wyglądało  to tak:

image

ten zwisający-,  zagięty  fragment  burty ma niby odpowiadać fragmentowi wyżej.

Nawet jeśli tak, to dlaczego dokonano  takiego  zabiegu ? Przecież to  zupełnie  zmienia  stan odkształceń w miejscu zagięcia; owszem można by to zrobić  , ale po zbadaniu tego elementu  i udokumentowaniu takiego  stanu.Nie zrobiono  tego; komisja  Laska  w ogóle tym się  nie zainteresowała...


  Stan  tego fragmentu  burty dostarcza  wielu  informacji  o  działających siłach , istotnych  przesłanek  do ustalenia  przebiegu  tego zdarzenia.

1. Na ten  fragment  burty działały przeciążenia  o wielkości  co najwyżej  kilkunastu  g  ( raczej  bliżej 10g) Jak ktoś nie wie- kadłub samolotu  jest konstruowany  tak aby  blachy  poszycia  nie ulegały  odkształceniu  przy  przeciążeniach  rzędu  6g  ( chodzi  o to aby  kadłub nie odkształcał  się przy twardym lądowaniu  lub w trakcie  lotu np.przy  wpadnięciu  samolotu  w tzw.  dziurę  powietrzną.

 Blacha  poszycia fragmentu  z napisem ..PUBLIC OF P..  na większości  powierzchni  nie ma nawet  zmarszczek co dowodzi  ,  że siły  działające na ten fragment  były niewielkie  a przeciążenia najwyżej rzędu  10g.


2.  Na podstawie  wyglądu  tego fragmentu  burty  samolotu można  określić  kierunek  działania  dominującej siły:

image


Kierunek  X  to kierunek  ruchu  samolotu - w tym kierunku  siły  były  - niewielkie o czym niżej; kierunek  Z  to kierunek  prostopadły do powierzchni blachy  poszycia.

 Jak widać  fragment  z oknami   został  wypchnięty  od środka  w kierunku   Z.


3. I wreszcie  najważniejsza  obserwacja:

 na podstawie  stanu krawędzi  czołowej ( przedniej)  - czyli tej  która  odpowiadała (by)  kierunkowi  ruchu  kadłuba  w momencie  zderzenia można stwierdzić  , że  ten fragment  nie brał udziału w  dynamicznym  zderzeniu; gdyby  tak było krawędź  czołowa  musiała  by być silnie  odkształcona wskutek  zderzania z elementami  kadłuba i podłożem.

Obrazkowo  przedstawiam to niżej:

image

image

lśni jak nówka...

image

ten fragment  nie brał udziału w katastrofie  z przeciążeniami  ponad 100g

jak wg narracji MAK/Laska



 A jak w rzeczywistości zachowuje  się  blacha  duraluminiowa ?

pokazano  na  zdjęciu  z crash  testu  samochodu  z  duraluminiową  karoserią:

prędkość  zderzenia rzędu  60 km/h

image


- Dziękuję  za uwagę.



Dodatek:

350g

z " mądrości" dra Macieja Laska  na temat wielkości  przeciążeń w "katastrofie w  Smoleńsku:


image


***

Uzupełnienie:

odkształcanie  profili  duraluminiowych  w  warunkach  zderzenia  ( profile samochodowe)

https://www.european-aluminium.eu/media/1509/aam-design-3-design-for-functional-performance_2.pdf

https://pdfs.semanticscholar.org/dccc/ffd8f971f8586e338d38f5ecad23f3401176.pdf



quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka