quwerty quwerty
198
BLOG

Sloty , oblodzenie przy zniżaniu w Smoleńsku - komisja Laska to zamiotła.

quwerty quwerty Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 1

    Komisja  winna była  to przeanalizować, zbadać  , gdyż  w dniu 10.04.2010 były warunki pogodowe  , w których  mogło dojść do oblodzenia.

 Skąd to wiadomo :

 z dwóch zasadniczych źródeł- komunikatów  meteo  i opini NASA:



Icing is most frequent when the static air temperature (SAT)

is between +2°C and -20°C, although ice can accrete outside this range.

https://aircrafticing.grc.nasa.gov/1_1_2_2.html


Oblodzenie  najczęściej pojawia się,  gdy temperatura spokojnego  powietrza jest w zakresie +2°C   a  -20°C.

image

  Temperatura w okolicach Smoleńska  mogła być  niższa i nocą  spadac  do -3 stopni  Celsjusza jak wynika  z prognoz

z 10/10  kwietnia  2010 roku ( prognoza  dla Smoleńska  : nocą -2 stopnie Celsjusza;  w okolicy  minus  3 stopnie Celsjusza do + 2 stopnie C)

rano więc nadal  mogło  być  miejsca  gdzie temperatura powietrza była  poniżej  zera.

По данным Государственного учреждения «Смоленский областной центр по гидрометеорологии и мониторингу окружающей среды» на территории:

Переменная облачность, преимущественно без осадков. Ночью и утром местами туман. Ветер восточный, северо-восточный 4-9 м/с. Температура воздуха по области ночью -3оС…+2оС, днем +11оС…+160С, в Смоленске ночью 0оС…-2оС, днем +12оС…+14оС. Давление 747-746 мм рт. ст.


  Początkowe oblodzenie z reguły nie jest  wykrywane  przez czujniki; jest przecież  jakiś próg czułości.

Nawet niewielki  oblodzenie  już obniża  własności aerodynamiczne choć  z  reguły  dośc łatwo  załodze  wyjśc z opresji  prsez korekty  prędkosci, kąta natarcia, sterowanie- jednak manewrowość, w tym  zdolność do odejscia  na drugi krąg może byc już obnizona i dlatego Komisja Laska  winna była  ten  temat rozpatrzyć, zbadać.

     w  raporcie Laska  w rozdziale  na temat  instalacji  przeciwoblodzeniowej  znajduje się  taka  konstatacja:

51/93 Wnioski.
1. Instalacja przeciwoblodzeniowa slotów nie była włączana przez cały lot.

 i tylko tyle, więcej nic...

-----------------

  Przykład:

Samolot Embraer  500  podchodził  do lądowania  w warunkach podobnych  jak w Smoleńsku:

temperatura  w  nocy o 3:21  -1,1 stopnia  Celsjusza - w  dzień o  13:40   +2,2 stopnia  Celsjusza, katastrofa  wydarzyła  się o 10:41  więc  temperatura  mogła  byc juz  lekko dodatnia.

Wystąpiło  oblodzenie, nastąpiło przeciągnięcie   samolot spadł i uderzył w  dom.

https://www.ntsb.gov/investigations/AccidentReports/Pages/aar1601.aspx

image

https://montgomerycomd.alerteagle.com/history2014.aspx

tmperatura  w  miejscowosci   Rockville  , 5 km  od  Gaithersburg

  1. image


Inny przypadek:

samolot  ATR-72

temperatura powietrza +3 stopnie Celsjusza  -  powstało lekkie oblodzenie utrudniające  lot

https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/602467/AAIB_Bulletin_2-2017.pdf

Interesujące  stwierdzenie:

Photographs taken on the ground at Manchester showed snow lying on the aircraft but the commander assessed it was not “sticking” and considered that any which remained would “blow  off”  during  takeoff.    He  could  not  see  all  the  upper  surfaces  and  did  not  arrange  a  ‘contamination  check’.    However,  even  without  such  a  check,  it  was  apparent  both  ‘atmospheric icing conditions’ and ‘freezing conditions’ existed because the temperature was  less  than  3ºC,  with  visible  moisture  present.

- To było  jasne  , że  ponieważ  temperatura  była  mniejsza  niż + 3 stopnie  Celsjusza  , oraz  występowała wilgotnośc  powietrza  to  warunki  spełniały kryteria:

- "  warunki  atmosferyczne  sprzyjajace  oblodzenku"  oraz  "  warunki  sprzyjające  zamarzaniu"


w raporcie  podkresla  sie że  w tej sytuacji  instalacja  przecwioblodzeniowa  winna byc  włączona

______________


Temat  zamknięty:


Jednoznacznie  pokazałem, że  w  warunkach  pogodowych jakie  panowały w Smoleńsku  w dniu  10.04.2010  mogło  wystąpić  oblodzenie ii dlatego  Komisja  Laska  po stwierdzeniu , że  instalacja  przeciwoblodzeniowa  slotów  nie  była  włączana  winna  wyjaśnić  związane  z tym ryzyko  i wpływ  na przebieg  zdarzenia.




quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka