wg raportu MAK
samolot upadł tak:
ОкончательныйотчетТу-154Мб/н 101 РеспубликиПольша 87 МЕЖГОСУДАРСТВЕННЫЙАВИАЦИОННЫЙКОМИТЕТРисунок 30 Следыкасаниясамолетаоземнуюповерхностьиихвзаимноерасположениепозволяютсделатьвыводыотом, чтокасаниепроизошлоприлевомвращениисамолета, ивмоменткасаниясамолетнаходилсявперевернутомположениискреномоколо200° ...210°влево (Рисунок 36
żółtą linią zaznaczyłem układ bruzd w pierwszym momencie uderzenia jakie powstałyby przy tej geometrii zderzenia
a wg raportu Laska tak:
Ostatecznie samolot zderzył się z ziemią pozostałością lewego skrzydła przy przechyleniu około -150º (rys. 15),
żółtą linią zaznaczyłem układ bruzd w pierwszym momencie uderzenia jakie powstałyby przy tej geometrii zderzenia
Jak widac układ bruzd na wrakowisku jest zupełnie niezgodny zapisem zdarzenia w raporcie MAK ani w raporcie Laska.
Podpis pod zdjęciem:
- Ślady zetknięcia samolotu z powierzchnią ziemi oraz ich wzajemne położenie .
Dodatkowo:
Bruzdy biegną pod zupełnie różnymi kątami - a wiec powstały w różnym czasie, przy działaniu sił inaczej skierowanych; dodatkowo widać to po stanie gleby: bruzda po lewej była wykopana później- gleba jest świeżo wzruszona , ziemia w płytkiej bruździe po prawej już się "ułożyła" ma tez inny kolor.
Bruzdy przy upadku wg MAK i Laska byłyby w różnych miejscach i miały inny układ.
Co z tym faktem zrobić?
To juz zadanie dla Podkomisji i Prokuratury.
...
http://web.archive.org/web/20121029144124/http://www.mak.ru/russian/investigations/2010/tu-154m_101/finalreport_rus.pdf
Załącznik do raportu Laska:
https://doc.rmf.pl/rmf_fm/store/rkm_zal.pdf