Jeśli partiom politycznym układu wydaje się, że tym razem uda im się zdobyć głosy wyborcze tzw. "psim swędem" to mogą się mylić.
Każda myśl musi dojrzeć. W notce Oby nie było: "dziura w ziemi a na wierzchu łgarz" pozwoliłem sobie na skorzystanie z mądrości blogerów dla dopracowania tez dyskusji politycznej na Podkarpaciu. W ubiegłym tygodniu przekazałem partiom produkt końcowy z następującym przesłaniem:
Ankieta - Przedstawiona poniżej ankieta ma za zadanie zarejestrowanie stanu akceptacji dla postulatów po lekturze dokumentów: „Filary państwowości naszej”, „Projekcja postulatów” oraz „Plan wyciągania Polski z niewoli zadłużeniowej”. Prosimy przeto czytelników, aby zarejestrowali swoje wstępne przekonanie do tego czy zaprezentowane poniżej postulaty niosą ze sobą perspektywę: zmiany korzystnej - „+”, nie wniosą niczego - „0” , zmiany niekorzystnej - „-”. Ankieta jest wstępem do budowy bazy analitycznej dla postulatów metodą SWOT.
lp
|
Postulat
|
Cel
|
Skutek dla:
|
Ciebie
|
Państwa
|
Naprawa polityki
|
1
|
Doprowadzenie do faktycznego rozdziału władzy wykonawczej, ustawodawczej i sądowniczej poprzez wyeliminowanie możliwości pełnienia przez posłów wszelkich funkcji w administracji rządowej. Zmiana art. 103 konstytucji RP.
|
- Zmuszenie partii politycznych do artykulacji interesów społecznych w programach wyborczych i wyeliminowanie raka lobbingu z polskiego życia politycznego,
- Zmuszenie partii politycznych do tworzenia (szkolenia) rezerw kadrowych dla władzy wykonawczej.
|
+
0
-
|
+
0
-
|
2
|
Zastąpienie subwencji budżetowej na działalność partii politycznych subwencją obywatelską tworzoną z kwotowych odpisów w deklaracji PIT (na podobieństwo finansowania organizacji pożytku publicznego). Dotyczyłoby partii o „potencjale parlamentarnym”.
|
- Realne upowszechnienie biernego prawa wyborczego poprzez obniżenie progu inicjatywy politycznej dla nowych partii mających „potencjał parlamentarny”.
- Wprowadzenie realnej kontroli nad działalnością partii politycznych w trakcie trwania kadencji władz.
|
+
0
-
|
+
0
-
|
Nowa architektura finansowa.
|
3
|
Przywrócenie państwu korzyści z emisji pieniądza poprzez zastąpienie emisji fiducjarnej (na poczet długu bankowego) emisją rzeczywistą dla poprawienia procesu wymiany dóbr przy wzroście PKB..
|
- Wyeliminowanie obciążeń społeczeństwa renta emisyjną banków. Zwiększenie popytu na produkowane dobra.
- Udrożnienie procesów wymiany dóbr.
- Eliminacja sztucznego zadłużenia budżetu i obywateli.
|
+
0
-
|
+
0
-
|
4
|
Wyeliminowania możliwości wtórnej emisji pieniądza przez banki komercyjne. Doprowadzenie do konieczności pełnego pokrycia pożyczek wkładami.
|
- Zapewnienie realnej wartości waluty.
|
+
0
-
|
+
0
-
|
5
|
Skierowanie kwot emisji pieniądza do budżetu (głównie do stabilizacji systemu emerytalnego - „dodatek seniora”).
|
- Stabilizacja systemu emerytalnego.
|
+
0
-
|
+
0
-
|
Zdynamizowanie gospodarki
|
6
|
Społeczna Gospodarka Rynkowa. Poszerzenie prawnych możliwości tworzenia przedsiębiorstw o spółkę „właścicielsko – pracowniczą” z kapitałem właścicielskim i własnością pracowniczą. Podobieństwo: niemieckie Montan-Mitbestimmung.
|
- Stworzenie możliwości kształtowania się partnerskiego modelu stosunków przemysłowych w procesie pracy.
- Otwarcie możliwości przejmowania przez przedsiębiorstwa funkcji ubezpieczyciela w obszarze „filaru kapitałowego”.
|
+
0
-
|
+
0
-
|
7
|
Wprowadzenie zmian w systemie emerytalnym umożliwiających spółkom właścicielsko - pracowniczym i ich związkom (klastrom, konglomeratom) włączania zarachowanych funduszy filaru kapitałowego do obrotu gospodarczego we własnych przedsiębiorstwach bezpośrednio – z pominięciem OFE i giełdy.
|
- Stworzenie możliwości szybkiego dokapitalizowania rodzimych przedsiębiorców sektora MiŚP funduszami emerytalnymi. Dotychczas z tej możliwości mogły korzystać jedynie spółki giełdowe!!!.
- Pozyskanie przez przedsiębiorców lojalnych pracowników skłonnych bardziej angażować się w poprawę kondycji ekonomicznej swych firm.
- Korzystna zmiana wizerunku przedsiębiorcy oraz celów działania firm (gospodarka obywatelska).
|
+
0
-
|
+
0
-
|
8
|
Klastry produktowe. Stworzenie prawnych możliwości „produktowej” integracji przedsiębiorców w oparciu o koncepcję „przesunięcia momentu sprzedaży kosztów wszystkich kooperantów na moment sprzedaży produktu końcowego” (na podobieństwo japońskich keiretsu pionowych, koreańskich czeboli).
|
- Rozwój klastrów produktowych dających możliwość małym i średnim przedsiębiorcom działania w „dużej skali” w oparciu o siłę klastra przy zachowaniu wszelkich prerogatyw właściciela i zarządcy.
- Prawne udostępnienie formy organizacyjnej, szczególnie przydatnej do gospodarczej aktywizacji obszarów wiejskich.
|
+
0
-
|
+
0
-
|
9
|
Zamiana sposobu ingerencji państwa w politykę płacową sfery produkcyjnej: zaprzestanie ustalania płacy minimalnej i zastąpienie ją określaniem dysproporcji zarobków pomiędzy pracobiorcami i pracodawcami.
|
- Wyeliminowanie podstawowych powodów dezintegracji społecznej.
- Wyeliminowanie poważnych powodów chorób pracy: alienacji, frustracji, regresji, agresji.
|
+
0
-
|
+
0
-
|
Opracował: Nikander dla XXXXXXXX w Rzeszowie. http://partia50plus.
Na wyniki poczekamy około trzech tygodni.