26 obserwujących
234 notki
380k odsłon
  797   0

Alfabet tajemnic smoleńskich - D

 

D.     –             DANE SAMOLOTÓW
 
 
 
 
                 dla Intheclouds
     w podziękowaniu za Jej prace „samolotowe”
                                  (i nie tylko)
 
 
 
Za namową miłych osób zajrzałem („po raz ostatni”) do WKLEJAKA – i przypomniały mi się trudności wielu z nas w określeniu ILOŚCI MIEJSC W SAMOLOTACH specpułku.
 
 
 
dodano: 24.02.2012
Przetarg na sprzedaż samolotów rządowych
Agencja Mienia Wojskowego ogłasza przetarg na sprzedaż rządowych samolotów - Tupolewa 154 M LUX (102) i dwóch Jak 40 (047 i 048).


 
Jest to część sprzętu po zlikwidowanym 36 Specjalnym Pułku Lotnictwa Transportowego. Przetarg planuje się na okres letni, odbędzie się w Warszawie.

Tupolew 154 M to samolot po kapitalnym remoncie i raczej nie powinno być, wbrew pozorom, problemów ze znalezieniem nabywcy na tę maszynę. Nieco gorzej może być z wysłużonymi Jakami, jednak niewykluczone, że i te samoloty posłużą nabywcy.
Tu-154 M wersja LUX
 
wyprodukowany w grudniu 1990 roku
wyposażony w trzy silniki Soloviev D-30KU2 i urządzenie rozruchowe TA-6A
podzielony na trzy sektory (łącznie miejsca dla 90 osób):

- wydzielona część dla VIP (tzw. przedział prezydencki dla 4 osób + „salonka” dla 8 osób) -    łącznie 12 osób
- przedział I klasy - dla 8 osób
- kabina pasażerska - dla 70 osób
- ostatni remont: 2010 rok
 
Samoloty Jak-40
(tu umieszczona jest fotografia jaka nr… oczywiście, nr 048)
 
wyprodukowane w 1980 roku
wyposażone w trzy silniki Ivchenko Al-25 i silnik rozruchowy typ Al-9
podzielone na dwa sektory:

- wydzielona część dla VIP („salonka”) dla 3 osób
- przedział pasażerski dla 12 osób
- ostatni remont: 2008 rok
 
Por.:
30.08.2012
II przetarg na samoloty JAK-40 i części zamienne do JAK-40 i TU-154M
Dwa wystawione na sprzedaż JAKI-40 o numerach burtowych 047 i 048 były wcześniej użytkowane przez 36. Specjalny Pułk Lotnictwa Transportowego. Obie maszyny to wersje VIP przystosowane do przewozu 15 pasażerów

 

SamolotJak-40 może wziąć na pokład jedynie15-18 osób
(w zależności od wersji).
W pierwszej maszynie C-295M do Smoleńska poleciała asysta honorowa (z załogą to ponad 40 osób), na pokładzie drugiej C-295M do Smoleńska polecieli przedstawiciele mediów (z załogą ponad 40) - wyjaśnia ppłk Artur Goławski, rzecznik prasowy Dowództwa Sił Powietrznych.  http://www.naszdziennik.pl/wp/5309,bariera-byl-angielski.html

Wynika z tego, ze jakiś jak (044 bądź 045) był osiemnastoosobowy! (lub nawet oba!)

…a nawet dziewiętnastoosobowe! :

„Mniej istotne zmiany to np. pokrycie foteli nowym obiciem. Trzeba przyznać, że użyto niezbyt reprezentacyjnej, kraciastej tkaniny. Oczywiście przedział dla VIP-ów utrzymany jest w wyższym standardzie. Jest tam trzyosobowa kanapa i dwa rozkładane fotele pokryte biała skórą.”
(na zdjęciu widoczne jest14. foteli; podpis brzmi: „Jak-40 nb 048. Druga kabina pasażerska po remoncie. 2009r.”)

I wszystko dałoby się pogodzić, gdyby nie numer burtowy w w/w podpisie: "048" ...

Lubię to! Skomentuj1 Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura