replay replay
281
BLOG

oj niedobrze koledzy, niedobrze …

replay replay Rozmaitości Obserwuj notkę 37

Oj niedobrze koledzy, niedobrze, niewiasty nam się okrutnie rozbisurmaniły i po majdanie latają jakby im kto szaleju zadał. A krzyczą, a wygrażają okrutnie. Inskrypcyje jakoweś powypisywały, a tak grubymi słowy, co je aż czytać hadko. A burzą się niewiasty wszelkiego stanu i urodzenia - i baby z gminu, i panny płoche, i białogłowy stateczne - i Anusia Borzobochata, i pani z Drohojewskich Ketlingowa i Basieńka moja najmilejsza. 

- A cóż je tak rozsierdziło, panie Michale drogi?

- Nieszczęście to za sprawą jakowegoś trybunalskiego rozporządzenia, prawo takowe stanowiącego, że my są od chędożenia, a one od rodzenia bez marudzenia - że aż mi się tak gładko zrymowało. A one na to, żeby sobie pan hetman prawo takowe, co je na trybunale wymusił, w żyć wsadził. No to ja na takie dictum i obrazę rzeczypospolitej przyzwolenia swojego dać nie mogłem, ale jak tu z niewiastami wojować. Przez co łagodnie pani serca mojego, co im przewodzi, suplikować począłem - że nie uchodzi , że daj aśćka pokój, a zaniechaj, a wyperswaduj - co finis takowy miało, ze teraz ze srogim Luśnią kwaterę dzielę, a to cham i prostak niemożebny. 

A do białogłów, w zastępstwie swoim umyślnych rozmaitych posyłam, ale one w dwa pacierze każdego przekabacić potrafią. Imaginujcie waćpanowie, że nawet imć Rocha Kowalskiego, któren teraz wraz z nimi lata i wykrzykuje, że tam gdzie Roch Kowalski szablę chowa, którą panią Kowalską nazywa, to jest państwa Kowalskich sprawa, i żeby im pan hetman tam nie zaglądał, bo mu w pysk wytnie. A moi wierni dragoni mu basują, bo u nich do niewiast atencyja okrutna. Tem bardziej, że wachmistrz Soroka o jakowejś inszej orientacyi wspomina, a mości Mellechowiczowi, hłe, hłe, całkiem się na głowę rzuciło i wszystkim rozpowiada, że Tuchaj Bej była niewiastą , za młodu w jasyr wziętą, w męskim przyodziewku się ukrywającą, która ichnich najwyższych funkcyi dostąpiwszy cichcem go na Siczy powiła. A jego tatarskie diabły ino kudłatymi łebami kiwają, o jakowejś Multi Kulti szwargocząc.

Przeto waćpanowie, by w stanicy ordynung jakowyś przywrócić, trybunalskiego rozporządzenia na wrotach wywieszać nie zamiaruję, a panu hetmanowi, kiedy z przybocznym mydłkiem nastawać poczną, supozycyję takową wystosuję , co by chyżo stąd uchodzili … 


replay
O mnie replay

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości