Dobry1 Dobry1
48
BLOG

Piątkowa IX Korytowska Noc Poetów

Dobry1 Dobry1 Literatura Obserwuj temat Obserwuj notkę 0

W ubiegły piątek uczestniczyłem w IX Korytowskiej Nocy Poetów. Uczestnicy, po uprzednim zgłoszeniu mogą zaprezentować, przed publicznością swoje utwory poetyckie w czasie nie przekraczającym 3 min. Oto moje wiersze:

https://www.youtube.com/watch?v=xQZEwIXBMHc&t=12s 


     Uprawa Niepodległości

Niepodległość! – Niczym zboże.

Na społecznej glebie, wyróść może.

Aby obfity plon wydała

Musi ją uprawić, społeczność cała.


Uruchamiajmy maszyny rolnicze

Zanim do trzech zliczę.

I do roboty – bracia – do roboty!

W uprawione pole posiejmy swe cnoty.


– Bo tylko zboża, z nasienia cnotliwego

Dojrzeją, do Państwa Niepodległego.

Gdy już państwo, niepodległym się stanie.

Konieczne – Niepodległości – dokarmianie.


Pamiętajmy! Ona dla zdrowia dobrego

Wymaga pokarmu uczuciowego.

Toteż, jak Ją całym sercem pokochamy

Niewoli, nigdy nie zaznamy.

         Wizyta

Dzisiaj wizytę mi złożyła

Pani słynąca nie z piękności

I pięknym ciałem nie wabiła

Lecz pięknem krainy mądrości.

 

Rzekła: Żebyście sobie nie myśleli

Że życie, to tylko fart.

I byście do wiadomości przyjęli

Że godne życie to nie żart.

Życie poważnie traktować trzeba.

Pracy nie uważać za konieczne zło.

Bo od bimbania nie przybędzie chleba.

A bezmyślności towarzyszy byle co.


Szkoda tylko, że polskie media - niby - publiczne - nie interesują się takimi - jakże pożytecznymi - imprezami kameralnymi, które mogły by stanowić alternatywę dla młodych ludzi. Żadne się na imprezie nie pojawiło - ani szczecińska TVP-3, (mimo usilnych starań z mojej strony) ani radio, ani żaden z szczecińskich dzienników. 

Dobry1
O mnie Dobry1

Dziennikarzem Obywatelskim

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura