Apple mocno przywiązał się do jabłek. Jego zdaniem żadna firma, nawet niemająca nic wspólnego ze sprzętem elektronicznym, nie może wykorzystywać zakazanego owocu do celów marketingowych. Jak informuje serwis "The Next Web", amerykański gigant żąda unieważnienia znaku towarowego A.pl, delikatesów internetowych, których właścicielem jest firma Internet S.A.
Apple złożył pod koniec sierpnia stosowny wniosek do Urzędu Patentowego Rzeczypospolitej Polskiej, sugerując, że polski supermarket żeruje na podobieństwie i chce wykorzystać renomę producenta iPadów. To już drugi wniosek złożony w tej sprawie przez firmę z Cupertino. Za pierwszym razem Urząd Patentowy RP uznał skargę za bezzasadną.
Polskie delikatesy A.pl są także właścicielem serwisu fresh24.pl, który w swoim logo ma zielone jabłko (nienadgryzione), co dodatkowo zirytowało technologiczną bestię z Ameryki.
Jak pisze "The Next Web", postępowanie może potrwać 2 - 3 lata.
Więcej wiadomości na temat tego, jak Polskę i Polaków opisują zagraniczne media znajdziecie na portalu www.onionas.pl.
Polecamy także:
Inne tematy w dziale Gospodarka