Pluszaczek Pluszaczek
4999
BLOG

TU-154 – Katastrofa katastrofie nie równa...

Pluszaczek Pluszaczek Polityka Obserwuj notkę 133

Kolejna katastrofa TU-154M, tym razem to samolot należący do Dagestańskich Linii Lotniczych. Na pokładzie samolotu było 163 pasażerów oraz 9 członków załogi. Samolot leciał z Moskwy do Machaczkały, stolicy Dagestanu, republiki na rosyjskim Północnym Kaukazie.

W tej katastrofie zginęły tylko 2 osoby, a 83 są ranne.

Samolot wystartował z lotniska Wnukowo, po 29 minutach kiedy maszyna była na wysokości 9100 metrów zawiódł jeden z silników. Po chwili uległ awarii drugi, a także generatory prądu i urządzenia nawigacyjne. W momencie, gdy Tu-154 był kilkaset metrów nad ziemią, przestał działać trzeci silnik.

Piloci lądowali praktycznie „na ślepo”. Z powodu złych warunków pogodowych - niski pułap chmur - nie dostrzegli w porę progu pasa startowego, samolot zdołali posadzić dopiero w połowie pasa. W efekcie Tupolew wypadł z niego i wbił się w wał ziemny na krańcu lotniska. Samolot rozpadł się na trzy duże części.

Tu-154M lądował awaryjnie z pełnymi bakami paliwa, zdaniem ekspertów, to cud, że nie doszło do pożaru. Ranni zostali przewiezieni do szpitali w Moskwie, Domodiedowie i Widnoje. Stan 10 rannych lekarze określają jako bardzo ciężki.

Czy można porównać trzy różne katastrofy samolotów TU-154M?

Na przebieg poszczególnych katastrof ma wpływ wiele czynników, mechanicznych, elektronicznych, pogodowych oraz ludzkich, a więc chyba nie można przyrównywać jednej katastrofy do drugiej. Ale im więcej katastrof tego samego modelu samolotu ( nie mam tu na myśli jakiś niuansów technicznych modelu pomiędzy modelem A, B czy C ) tym więcej powstaje różnych danych źródłowych z których wynika że przebieg oraz skutki katastrof są zdecydowanie różne.

W przeciągu ostatnich kilku miesięcy wystąpiły trzy nagłośnione katastrofy samolotów TU-154. Pierwsza z nich, chodzi oczywiście o katastrofę TU-154M w której zginęli Polacy, w tym Prezydent RP Lech Kaczyński. Tupolew po zahaczeniu skrzydłem o brzozę przeleciał jeszcze około kilometra po czym rozbił się na tysiące drobnych kawałków.

Druga katastrofa, to katastrofa lecącego z Jakucji do Moskwy samolotu pasażerskiego Tu-154M. Samolot należał do  rosyjskiego czarterowego towarzystwa Ałrosa, przymusowo lądował w bazie śmigłowcowej w miejscowości Iżma w Republice Komi na północnym wschodzie Rosji europejskiej. W maszynie nastąpiła awaria instalacji elektrycznej. Urządzenia radionawigacyjne przestały działać i załoga nie była w stanie określić aktualnej pozycji samolotu ani doprowadzić go do jednego z czterech pobliskich portów lotniczych - Peczory, Uchty, Workuty lub Uzinska. Ponieważ w zbiornikach znajdował się tylko półgodzinny zapas paliwa, pilot skierował się na pierwsze lądowisko, jakie dostrzeżono po zejściu poniżej pułapu chmur. Lądowanie odbyło się za trzecim podejściem. <span style="color: #ff0000;">Maszyna wyjechała 200 metrów poza lądowisko, ryjąc głębokie koleiny w ziemi. Nikt spośród 9 członków załogi i 72 pasażerów nie odniósł jakichkolwiek obrażeń.</span> Więcej tu: <a href="http://www.pluszaczek.com/2010/09/07/rosyjski-tu-154m-scial-drzewa-ale-wyladowal/" target="_blank">http://www.pluszaczek.com/2010/09/07/rosyjski-tu-154m-scial-drzewa-ale-wyladowal/</a>

Trzecia katastrofa TU-154M to ta opisana na wstępie tego wpisu.

W przypadku katastrof Tupolewa należącego do Dagestańskich Linii Lotniczych oraz Tupolewa należącego do rosyjskiego czarterowego towarzystwa Ałrosa skutki tych katastrof są nieporównywalnie mniejsze w porównaniu do katastrofy TU-154M ( z 10 Kwietnia 2010 ).

- TU-154M, Ałrosa – samolot wylądował w jednym kawałku, nikt nie zginął
- TU-154M, Dagestańskie Linie Lotnicze, samolot wylądował, ale rozpadł się na 3 części, zginęły 2 osoby, 83 osoby ranne,
- TU-154M, Polska, samolot nie wylądował, rozbity na tysiące kawałków, wszyscy zginęli,


Polscy piloci latający rządowymi samolotami to chyba nie amatorzy, a więc mają jakieś pojęcie o pilotażu samolotów pasażerskich w których latają VIP’y. Przypomnę że załogę TU-154M pośmiertnie awansowano. Nikt nie nagradza w taki sposób osób które mogą być współwinne jakiejś katastrofie lotniczej. Pomimo umiejętności załogi rządowy Tupolew rozbił się, nikt nie przeżył. W pozostałych dwóch Tupolewy miały dużo mniejsze uszkodzenia, pasażerowie przeżyli prawie wszyscy ( poza dwoma osobami ).

Porównując trzy katastrofy z TU-154M wychodzi na to że to Polacy mieli „największego pecha”, gdyż skutki katastrofy z 10 Kwietnia 2010 są najtragiczniejsze. Czytając wszelkie publikacje, analizy, zestawienia danych które pojawiają się od 10 Kwietnia 2010 coraz trudniej uwierzyć że katastrofa rządowego Tupolewa była zwykłym wypadkiem lotniczym...

Rośnie bilans rannych po katastrofie samolotu w Moskwie

„...Dwie osoby nie żyją, a 83 są ranne po katastrofie samolotu pasażerskiego Tu-154 na lotnisku Domodiedowo w Moskwie. Maszyna rozbiła się w czasie awaryjnego lądowania. Na pokładzie było 163 pasażerów i 9 członków załogi. Wcześniej informowano o około 40 rannych...”

„...Tupolew wystartował z lotniska Wnukowo w sobotę o 14.07 czasu moskiewskiego (12.07 czasu polskiego). Po 29 minutach lotu, gdy maszyna była na wysokości 9100 metrów, zawiódł jeden z silników. Po chwili uległ awarii drugi, a także generatory prądu i urządzenia nawigacyjne. W momencie, gdy Tu-154 był kilkaset metrów nad ziemią, przestał działać trzeci silnik...”

„...Samolot rozpadł się na trzy duże części...”

źródło: www.rmf24.pl/fakty/swiat/news-rosnie-bilans-rannych-po-katastrofie-samolotu-w-moskwie,nId,311199

Pluszaczek
O mnie Pluszaczek

Motto katastrofy TU-154M: Wy nie będziecie przykładać się do śledztwa i ujawnienia prawdy, a my nie będziemy naciskać aby tą prawdę ujawnić   Wybrane publikacje z mojej macierzystej www Za wszystkie darowizny finansowe oraz komentarze - Dziękuję :)     Uwaga! Materiały dotyczące fotomontaży niektórych zdjęć katastrofy TU-154M będę zamieszczał sukcesywnie, w ramach wolnego czasu, zanim zamieszczę tu kolejne ( lub starsze )części materiału dotyczącego fałszerstw w postaci fotomontaży sugeruję zapoznanie się z całością materiałów gdyż jest to bardzo istotne. Na podstawie jednego zdjęcia można wyciągnąć błędne wnioski, ale przyglądając się całości dostajemy jasny przekaz że bezpośrednio po katastrofie TU-154M działała grupa osób fałszujących zdjęcia. Teraźniejsi lub byli Goście Specjalni moich stron www: 1. Sergej Amelin - autor galerii fotografii dotyczących polskiego TU-154M   2. Serge Serebro - autor fotomontażu - "lądowanie samolotu AN-72"   3. B.Biel ( dziennikarka TVN ) - współautorka reportażu ( Wołoda Safonienko, Paweł Plusnin, Igor Fomin )   DEZINFORMATORZY: 1. Sergej Amelin ( był gościem na mojej www )   2. BBC-77 - fotomontaże z ciałami mającymi przedstawiać ofiary katastrofy TU-154M   3. Sergej Chirikov( agencja EPA ) - "smutek" - fotomontaż   4. Alexey Nikolsky( agencja AFP ) - Putin i Szojgu w Smoleńsku - fotomontaż   5. Serge Serebro - "lądowanie" samolotu AN-72   Wpisz swój adres e-mail aby subskrybować informacje o nowych wpisach. Subskrypcja mailowa dotyczy informacji publikowanych na stronie www.pluszaczek.com ( tu publikuję wybiórczo, w ramach wolnego czasu ): W HDK od 25.03.2004 W drodze po ZŁOTO :) do dnia 13 września 2011 Pluszak oddał 13,950 ml krwi :) a może oddasz i TY? ?  ZHDK  II Stopień  15.11.2010 :) ZHDK  I Stopień  06.05.2008 :) Krew Darem Życia - część I Krew Darem Życia - część II

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (133)

Inne tematy w dziale Polityka