Pluszaczek Pluszaczek
1897
BLOG

Cywilny czy wojskowy – a po co ta gra?

Pluszaczek Pluszaczek Polityka Obserwuj notkę 9

Wydawałoby się że już nic nie zaskoczy w sprawie katastrofy TU-154M, a tu niespodzianki sypią się jak z worka. Znowu chodzi o ustalenie czy lot Tupolewa był lotem cywilnym, wojskowym a może był lotem państwowym. Temat statusu lotu oraz statusu wizyty był już poruszany w tym wpisie, www.pluszaczek.com/2010/09/24/prywatna-czy-oficjalna-lot-wojskowy-czy-cywilny/ niestety nadal zdania są podzielone.

Najprościej tłumacząc skoro samolot należy do wojskowego pułku lotnictwa to jest samolotem wojskowym, i nie ma tu znaczenia czy to samolot bojowy czy transportowy. Tupolew o numerze 101 należał do 36 Specjalnego Pułku Lotnictwa Transportowego im. Obrońców Warszawy (36 SPLT) – jest to oddział lotnictwa transportowego Sił Powietrznych RP. Jakby nie patrzeć to jednostka wojskowa. Tupolewa pilotowała wojskowa załoga, na pokładzie samolotu był także dowódca sił lotniczych generał broni Andrzej Błasik, oraz zwierzchnik Sił Zbrojnych RP, Prezydent Lech Kaczyński. Reasumując lot TU-154M powinien być lotem wojskowym.

1 czerwca 2010 Stenogram rozmów pilotów TU-154M

10.05.58.8 kontroler ruchu lotniczego wywołuje rządowego Tupolewa „ Polish Air Force One, contact Mińsk 118, 975”
10.06.05.0 „szt” odpowiada: „118,975 Polish Air Force one, thank you, good day”

Nie można przyjąć że lot TU-154M był lotem cywilnym, status lotu rządowego tupolewa wynika ze stenogramu rozmów który dostarczyła Rosja

24 Września 2010

Płk. Edmund Klich określił lot Tupolewa jako częściowo cywilny, ale w ostatniej fazie wojskowy.
Pojęcie kompletnie abstrakcyjne, Tupolew należał przecież do Sił Zbrojnych RP, a poza tym w jaki sposób wyznaczyć granice lotu do której lot jest cywilny a od której wojskowy. Nie zmienia się przecież ani samolot, ani załoga, ani pasażerowie.

17 Stycznia 2011

Pojawiła się bulwersująca informacja, lot Tupolewa był lotem cywilnym! Ten lot zakwalifikowano tak 13 kwietnia 2010 podczas spotkania na wysokim szczeblu w Rosji. W spotkaniu tym uczestniczyli minister zdrowia Ewa Kopacz, szef kancelarii premiera Tomasz Arabski, wiceminister spraw zagranicznych Jacek Najder oraz ambasador Jerzy Bahr.

17 stycznia 2011

Również 17 stycznia pojawiła się informacja że lot Tupolewa nie był lotem cywilnym, był lotem państwowym!To nowe określenie, gdyż dotychczas używano naprzemiennie terminów cywilny – wojskowy, lub pół na pół. Lot państwowy to nie lot cywilny, dlatego Organizacja Międzynarodowa Lotnictwa Cywilnego ( ICAO ) nie zajmie się raportem MAK, a więc nie będzie rozstrzygać sporu Polska – Rosja.

Lot Tupolewa był lotem cywilnym, a może lotem wojskowym, choć w sumie nie, bo to lot państwowy zwany także lotem pół na pół... Proces ogłupiania polskiego społeczeństwa trwa. Zastanawiające jest to, skoro już 13 stycznia ustalono w Rosji że lot Tupolewa był lotem cywilnym to po co ta gra słów?

24 września 2010

Klich określił lot do Smoleńska

„...Jako "cywilny, a w ostatniej fazie - wojskowy" określa lot do Smoleńska z 10 kwietnia płk Edmund Klich, akredytowany przedstawiciel Polski przy Międzypaństwowym Komitecie Lotniczym. Nie zna jednak rosyjskich procedur wojskowych, z których wynikałyby tego konsekwencje.

W rozmowie z PAP Klich ocenił ponadto, że status lotniska w Smoleńsku należy uznać za "ewidentnie wojskowy" m.in. dlatego, że nie ma go w systemie AIP, ewidencjonującym cywilne porty lotnicze...”

źródło: wiadomosci.onet.pl/raporty/katastrofa-smolenska/klich-okreslil-lot-do-smolenska,1,3702141,wiadomosc.html

17 Stycznia 2011

To był lot cywilny. Polski rząd zgodził się na to

„...13 kwietnia, jak twierdzą Rosjanie, polski rząd zgodził się na to, żeby prezydencki lot do Smoleńska uznać za cywilny, a nie wojskowy - ustalił RMF.

Dzięki takiej decyzji premier Rosji Władimir Putin mógł zrzucić smoleńskie śledztwo na MAK. Tego dnia w Moskwie pełno było polskich ministrów i urzędników.

Z Władimirem Putinem spotkali się minister zdrowia Ewa Kopacz, szef kancelarii premiera Tomasz Arabski, wiceminister spraw zagranicznych Jacek Najder oraz ambasador Jerzy Bahr.

W siedzibie rosyjskiego rządu nie rozmawiano wtedy o statusie tragicznego lotu do Smoleńska. Nie rozmawiano, w momencie kiedy spotkanie mogli obserwować dziennikarze. 13 kwietnia Władimir Putin przewodniczył posiedzeniu rosyjskiej komisji badającej katastrofę 10 kwietnia. Aby zademonstrować otwartość rosyjskiej strony, zaprosił tam polskich ministrów i urzędników.

Drogą satelitarną łączono się nawet ze Smoleńskiem i rozmawiano z pracującymi tam polskimi prokuratorami wojskowymi. Ale doszło również do niejawnej części rozmów. Prawdopodobnie wtedy Rosjanie usłyszeli, że Polska nie będzie upierać się przy tym, aby lot do Smoleńska był lotem państwowym i że zgadzamy się na traktowanie lotu jako cywilnego. To było pokerowe zagranie rosyjskiego premiera. Dzięki polskiej zgodzie natychmiast w oparciu o rosyjskie przepisy całość dochodzenia została przekazana komitetowi Tatiany Anodiny szefowej MAK. Bez tej zgody MAK nie mógłby badać samodzielnie katastrofy i musiałby powstać raport podpisany przez rosyjskiego premiera...”

źródło: fakty.interia.pl/raport/lech-kaczynski-nie-zyje/news/to-byl-lot-cywilny-polski-rzad-zgodzil-sie-na-to,1584091

17 stycznia 2011

ICAO nie zajmie się raportem MAK

"LOT TU-154 BYŁ PAŃSTWOWY, A NIE CYWILNY"

„...- Kwietniowy lot Tu-154, to był lot państwowy, a nie cywilny. Organizacja ICAO zajmuje się jedynie lotami cywilnymi - powiedział w rozmowie z Faktami TVN rzecznik Międzynarodowej Organizacji Lotnictwa Cywilnego (ICAO) Denis Chagnon. Oznacza to, że ICAO nie przewiduje rozstrzygnięcia sporu między polskim a rosyjskim rządem...”

źródło: http://www.tvn24.pl/-1,1689788,0,1,icao-nie-interesuje-raport-mak,wiadomosc.html"

Pluszaczek
O mnie Pluszaczek

Motto katastrofy TU-154M: Wy nie będziecie przykładać się do śledztwa i ujawnienia prawdy, a my nie będziemy naciskać aby tą prawdę ujawnić   Wybrane publikacje z mojej macierzystej www Za wszystkie darowizny finansowe oraz komentarze - Dziękuję :)     Uwaga! Materiały dotyczące fotomontaży niektórych zdjęć katastrofy TU-154M będę zamieszczał sukcesywnie, w ramach wolnego czasu, zanim zamieszczę tu kolejne ( lub starsze )części materiału dotyczącego fałszerstw w postaci fotomontaży sugeruję zapoznanie się z całością materiałów gdyż jest to bardzo istotne. Na podstawie jednego zdjęcia można wyciągnąć błędne wnioski, ale przyglądając się całości dostajemy jasny przekaz że bezpośrednio po katastrofie TU-154M działała grupa osób fałszujących zdjęcia. Teraźniejsi lub byli Goście Specjalni moich stron www: 1. Sergej Amelin - autor galerii fotografii dotyczących polskiego TU-154M   2. Serge Serebro - autor fotomontażu - "lądowanie samolotu AN-72"   3. B.Biel ( dziennikarka TVN ) - współautorka reportażu ( Wołoda Safonienko, Paweł Plusnin, Igor Fomin )   DEZINFORMATORZY: 1. Sergej Amelin ( był gościem na mojej www )   2. BBC-77 - fotomontaże z ciałami mającymi przedstawiać ofiary katastrofy TU-154M   3. Sergej Chirikov( agencja EPA ) - "smutek" - fotomontaż   4. Alexey Nikolsky( agencja AFP ) - Putin i Szojgu w Smoleńsku - fotomontaż   5. Serge Serebro - "lądowanie" samolotu AN-72   Wpisz swój adres e-mail aby subskrybować informacje o nowych wpisach. Subskrypcja mailowa dotyczy informacji publikowanych na stronie www.pluszaczek.com ( tu publikuję wybiórczo, w ramach wolnego czasu ): W HDK od 25.03.2004 W drodze po ZŁOTO :) do dnia 13 września 2011 Pluszak oddał 13,950 ml krwi :) a może oddasz i TY? ?  ZHDK  II Stopień  15.11.2010 :) ZHDK  I Stopień  06.05.2008 :) Krew Darem Życia - część I Krew Darem Życia - część II

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (9)

Inne tematy w dziale Polityka