Animela Animela
488
BLOG

Kaczyński Naczelnikiem Państwa? ...

Animela Animela PiS Obserwuj temat Obserwuj notkę 38

Ilu znają Państwo czołowych publicystów, którzy o Jarosławie Kaczyńskim odruchowo zawsze mówią "naczelnik państwa"? Dla niektórych jest to to prostu byt nierozłączny; i chodzi mi o publicystów zajmujących się stricte polityką. Od takich osób oczekuje się przynajmniej minimum wiedzy o najważniejszych politykach w Polsce, a prezes PiS z pewnością do takich się zalicza. Niestety, fraza o naczelniku jest tyleż efektowna, ile nieprawdziwa i zwyczajnie głupia.

Jarosław Kaczyński pełnię władzy nad partią stracił (a przynajmniej wtedy to zauważyłam) w połowie 2017 roku (pisałam o tym juyż wielokrotnie, ale trudno: powtórzę), kiedy, kiedy zapowiedział szybką i radykalną zmianę Rady Ministrów, co się skończyło półrocznym oberkiem i zamianą Szydło na Morawieckiego i odwrotnie. Jak to mówił wielki strateg? Mokry kapiszon? ..

Potem było jeszcze wiele takich sygnałów, z piątką dla zwierząt na czele - pomysłem forsowanym przez Kaczyńskiego na zgubę polskiego rolnictwa - wycofaną z powodu twardego oporu partii.

Ostatnia sytuacja z grudnia 2022 r., kiedy to Kaczyński powiedział w wywiadzie, że "Uchwalenie ustawy (chodzi o nowelizację ustawy o Sądzie Najwyższym) prawdopodobnie, ale nie na pewno, byłoby uznane za ich wypełnienie, ale skutki w Polsce mogłyby być skrajnie destrukcyjne, nie tylko dla sądownictwa, lecz także całego aparatu państwowego i mogłyby zaszkodzić przyjmowaniu przez Polskę głównych środków z perspektywy budżetowej na lata 2021–2027" pokazała już jak na dłoni, że Kaczyński jest de facto honorowym prezesem partii (wygodnym, bo całe odium niezadowolenia społecznego spada na dziadka Jarka), a rządy sprawuje zakulisowo ktoś inny. Zresztą - jakie tam zakulisowo; całkowicie otwarcie, pełniąc zresztą odpowiedzialną funkcję.

Jestem ciekawa, czy czołowi publicyści wreszcie się ockną z wieloletniego letargu i zajarzą wreszcie, co się w Polsce dzieje NAPRAWDĘ?...

Animela
O mnie Animela

Jestem człowiekiem - przynajmniej się staram.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka