matthew88 matthew88
760
BLOG

Jest nacisk i brak chęci na działanie czyli w kontrze do pewnej petycji

matthew88 matthew88 Media Obserwuj temat Obserwuj notkę 41

W sumie to miałem zakończyć temat zamieszania wokół sytuacji w radiowej "Trójce". Miałem, ale moją uwagę przykuł pewien artykuł na portalu wpolityce.pl. W nim możemy przeczytać petycję wystosowaną przez redaktorów strony odnośnie 10. rocznicy katastrofy smoleńskiej. Bo po prawdzie od tego wszystko się zaczęło, a bez niej nie byłoby piosenki Kazika.Czytając słowo po słowie to, co jest tam napisane, niestety muszę "wrzucić" kilka słów polemiki, do tego, co zaserwowali nam autorzy petycji.

Po pierwsze: już wstęp pisma jest bardzo zastanawiający. Ci, co to pisali w mojej ocenie, zdają się nie rozumieć, o co chodziło z 10. rocznicą smoleńską, ale i samemu Kazikowi. Słowa o tym, że ból bliskich ofiar smoleńskich jest też naszym bólem, zdają się potwierdzać moją tezę. Otóż chciałem z mojej strony wyjaśnić: nikt komu bliskie są nie tylko poglądy konserwatywne, ale i ci, którymi wstrząsnęła katastrofa smoleńska, nie będzie polemizował z tezą, że dla całego narodu była to olbrzymia trauma, przeżycie i również ból. Z tym nie ma żadnych wątpliwości. Ale autorzy tekstu nie zważają bądź nie chcą zauważyć, że nie o to toczył się ten "smoleński" spór. Chodziło głównie o złożenie przez prezesa PIS kwiatów przy pomnikach smoleńskich z wielką ostentacją i pompą jednocześnie. Przypomnijmy, że był to nie tylko Wielki Piątek, ale także początek epidemii, gdzie obowiązywał zakaz zgromadzeń i obowiązek odległości (maksymalnie do 2 osób). Na zdjęciach jak sami możemy zauważyć było tam ich zdecydowanie więcej. To rozzłościło społeczeństwo, które trzymając rygor i starając się przestrzegać zakazu zgromadzeń, nagle widzi rządzących, którzy sami powinni świecić przykładem, a mają to w nosie. Gdyby sprawę szybko wyjaśniono, ukazano skruchę, że popełniliśmy błąd, wszystko byłoby wyjaśnione. Tymczasem postawiono na zapomnienie z czasem, co prowadzi do kolejnych spekulacji i tekstów krytyki na ten temat. Ogólnie jak pisałem to w notce z kwietnia b.r. takie rocznice w takich sytuacjach, powinny zostać przełożone, a złożenie kwiatów winno odbywać się pojedynczo, przy zachowaniu środków ostrożności. Tymczasem petycja tego nie uwzględnia, ale powtarza rzeczy oczywiste. W normalnych warunkach nikt normalny, rocznicy by nie krytykował. Fajnie, że państwo nie zapomniało w tak trudnym okresie o tym wydarzeniu, ale już fragment o tym, że było to zgromadzenie legalne w świetle obowiązujących regulacji prawnych, jest nadużyciem. Bowiem ja nie słyszałem, aby coś było specjalnie wyłączone z zakazu zgromadzeń, a już na pewno nie w takiej liczbie i takich odległościach.

Po drugie: samo przesłanie pisma, które pochwala taki przebieg uroczystości, a tym samym w mojej ocenie kategorycznie odrzuca przesłanie piosenki Kazika, jak i zdjęcie jej z audycji, jest jednoznacznym sygnałem, że istnieje w Polsce pewien nacisk, aby trzymać się z góry wyznaczonej linii w sprawie radiowej Trójki i aby nie wykonywać radykalnych posunięć. Być może chodzi ponownie o to, aby sprawa przycichła i wszystko rozejdzie się po kościach. Sugeruje to także fakt, że pod petycją podpisała się J. Lichocka, która poparła wcześniej działania władz PR. Konsekwencją takiej postawy jest jak na razie brak jakiejkolwiek reakcji Rady Mediów Narodowych dla której ważniejszy jest teraz powrót J. Kurskiego do TVP niż to, że za chwilę nie będzie miał kto pracować w PR 3. Sądzę, że ta linia nacisku jest na tyle duża, że nawet krytyka działań Radia przez J. Brudzińskiego czy P. Glińskiego, jest tutaj niewystarczająca. Uważam, że będziemy niestety świadkami braku takich działań jeszcze przez długi czas, co będzie pogłębiać kryzys. Szkoda, że autorzy tekstu nie zaproponowali takowych decyzji, które by go zażegnały. Dlatego podsumowując, ja takiej petycji bym nie mógł podpisać. Bo popełniono wielki błąd w kwietniu, niestety do niego się nie przyznając, a po drugie chce się wciągnąć ludzi w grę w mojej opinii twierdząc, że jest na to wielka nagonka. A tak nie jest;ludzie chcą tylko przestrzegania wprowadzonych zasad przez wszystkich, a nie tylko dla wybranych.

matthew88
O mnie matthew88

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura