Marcin Rudniak Marcin Rudniak
108
BLOG

Subiektywnie o książce: Jean Ousset "Aby On królował!"

Marcin Rudniak Marcin Rudniak Literatura Obserwuj temat Obserwuj notkę 3

Zamawiając pierwsze, polskie wydanie książki autorstwa francuskiego kontrrewolucjonisty – Jeana Ousseta - „Aby On królował!”, tak naprawdę nie wiedziałem, czego się spodziewać po tej publikacji. Wysłuchałem wywiadu z jednym z pracowników Instytutu Dziedzictwa Europejskiego „Andegavenum”, które wydało to dzieło, oraz przeczytałem krótką informację na temat tej książki na stronie Instytutu i podjąłem decyzję o jej zakupie.

I nie żałuję!

Intencją autora książki było to, aby każdy z nas podjął działania zarówno na niwie prywatnej, jak i publicznej, tak aby doprowadzić do społecznego panowania Chrystusa w naszym codziennym życiu.

A oto, co mnie zachwyciło w tej monumentalnej publikacji.

Przede wszystkim książkę czyta się bardzo dobrze. Jest napisana przystępnym językiem.

Po drugie: w publikacji zachwyciła mnie olbrzymia ilość cytatów z innych dzieł czy przemówień zarówno ludzi Kościoła, jak i jego wrogów. To duży plus poznać fragmenty publikacji, które do tej pory, zapewne w większości, w ogóle nie były dostępne dla polskiego czytelnika.

Książka Ousseta inspiruje do dalszych, własnych poszukiwań! Tak było akurat w moim przypadku. Przede wszystkim zachwycił mnie rozdział o Rewolucji Francuskiej. Zaciekawił mnie pewien mały fragment artykułu dotyczący prześladowań księży w tamtym czasie. Postanowiłem zdobyć ten artykuł w oryginale mając nadzieję, że całość będzie równie ciekawa, jak ten krótki fragment zacytowany przez Jeana Ousseta. Po dwóch tygodniach udało mi się zdobyć skany z jednej z francuskich bibliotek. Do tego też kupiłem książkę stricte poruszającą temat francuskiego Kościoła katolickiego w czasach Rewolucji.

Sprawdziłem też, jak dużo książek francuskich autorów cytowanych przez Jeana Ousseta można zdobyć w Polsce. Wynik: zero ewentualnie jedna. Wpadłem, więc na pomysł, aby przygotować krótką notatkę o jednym z tych autorów, mianowicie Jeanie Guiraud, którego książek w Polsce jeszcze nikt nie wydał (notatkę można znaleźć na moim blogu). Przy okazji zakupiłem też jedną z jego książek dostępną w jednym z antykwariatów. Książka napisana oczywiście w języku, w jakim Guiraud posługiwał się na co dzień. Nie jest to jakiś duży problem, ponieważ przypisy obfitujące w publikacje francuskojęzycznych autorów spowodowały, iż znów odżył u mnie pomysł rozpoczęcia nauki języka francuskiego.

Ogólnie Ousset w „Aby On królował!” zachęca wszystkich katolików do podjęcia walki z wrogami Kościoła poprzez przestrzeganie Przykazań. Zachęca do zwarcia szyków i większej gorliwości w budowaniu społecznego panowania Chrystusa Króla. Ubolewa nad tym, iż wrogowie katolicyzmu potrafią dla swojej sprawy działać w jedności i konsekwentnie realizować swój niecny plan, gdy tymczasem u katolików wkrada się niepotrzebne rozprzężenie.

Dzieło Jeana Ousseta można nazwać podręcznikiem, z którego wszyscy, którym leży na sercu dobro Kościoła, mogą i powinni korzystać, tak aby osłabić zgubne idee Rewolucji, które, niestety, są cały czas żywe. Autor w końcowym rozdziale przedstawia szereg sposobów, jak to można uczynić.

Podsumowując: książka Jeana Ousseta „Aby On królował!” to bardzo wartościowa publikacja godna poświęcenia czasu na zapoznanie się z jej ponad 800 stronicami. 

Promowanie czytelnictwa wartościowych książek. Twitter: @MarcinRudniak

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura