catrw catrw
168
BLOG

GM planuje wykup akcji o wartości 10 miliardów USD

catrw catrw Motoryzacja Obserwuj temat Obserwuj notkę 5

GM planuje wykup akcji o wartości 10 miliardów USD

GM i Ford ograniczają liczbę pojazdów elektrycznych na rzecz większej liczby samochodów napędzanych benzyną. A GM przeznacza pieniądze na inwestycje w pojazdy elektryczne na wykup akcji własnych i podwyżki dywidend.

GM przedstawił w środę plany przyspieszonego wykupu akcji o wartości 10 miliardów dolarów na przyszły rok, co jest największym skupem akcji w ostatnim czasie. Firma sfinansuje go częściowo poprzez uwolnienie kapitału przeznaczonego wcześniej na rozwój pojazdów elektrycznych i autonomicznych, które były głównymi filarami strategii rozwoju Barra.

W zeszłym miesiącu GM zapowiedział, że przesunie otwarcie fabryki elektrycznych ciężarówek na przedmieściach Detroit o rok. Zrezygnował również z wcześniejszego celu, jakim było wyprodukowanie 400 000 pojazdów elektrycznych w ciągu około dwóch lat, do połowy 2024 roku.

Dyrektor generalna powiedziała również, że pozostaje zaangażowana w pojazdy elektryczne i autonomiczne jako czynniki wzrostu. "Nasza strategia się nie zmieniła" – powiedziała. "Nasza taktyka zmienia się, aby dostosować się do tego, co dzieje się na rynku". 

Nasza strategia się zmieniła, a wykup akcji jest tego dowodem. Ale nie możemy tego powiedzieć, prawda?

https://www.wsj.com/business/autos/gm-plans-10-billion-share-repurchase-in-bid-to-assuage-investors-35ec7075?mod=hp_lead_pos2


GM zapowiedział, że w tym tygodniu odkupi 6,8 miliarda dolarów, a pozostała kwota zostanie spłacona do końca przyszłego roku. Zwiększy również dywidendę z akcji zwykłych o 33% począwszy od stycznia.

Plan Forda dotyczący pojazdów elektrycznych jest podobnie zagrożony. Ford wstrzymuje się, a następnie zmniejsza proponowany zakład w Michigan, wspierany przez fundusze rządowe i nastawiony na zatrudnienie setek osób.

Kiedy ogłoszono go na początku tego roku, projekt wydawał się strzałem w dziesiątkę: zakład Ford Motor o wartości 3,5 miliarda dolarów, który ma stworzyć 2500 miejsc pracy do czasu rozpoczęcia produkcji w 2026 roku. Była to szansa na pokazanie, że państwowa wersja strategii administracji Bidena, polegająca na wykorzystywaniu rządowych dotacji i zachęt, może umieścić fabrykę związaną z motoryzacją w północnym stanie, w którym dominacja przemysłu motoryzacyjnego zmalała.

Wiele osób w tym mieście liczącym 670 000 mieszkańców, gdzie dobrze zachowane historyczne witryny sklepowe i muzea nadają śródmieściu atmosferę końca XIX wieku, z zadowoleniem przyjęło planowany obiekt.

Po fanfarach związanych z lutowym ogłoszeniem fabryki, Ford po cichu zasygnalizował we wrześniu, że wstrzyma projekt. Kiedy w listopadzie wznowiono prace nad fabryką akumulatorów BlueOval, dotyczyły one pomniejszonej wersji, odzwierciedlającej to, co dzieje się na rynku kolejek górskich do pojazdów elektrycznych. W niestabilnym krajobrazie gospodarczym i politycznym perspektywa potrzebnych miejsc pracy nie gwarantowała akceptacji społecznej.

Fabryka wykorzystywałaby licencjonowaną technologię chińskiego producenta akumulatorów CATL do produkcji akumulatorów EV pod nazwą Forda w Marshall.

"Droga do przecięcia wstęgi może być długa" – przyznał w wywiadzie sekretarz transportu USA Pete Buttigieg.


https://www.wsj.com/business/autos/gm-plans-10-billion-share-repurchase-in-bid-to-assuage-investors-35ec7075?mod=hp_lead_pos2


Podstawowa zasada rynku: - producenci samochodów nie są chętni do produkowania pojazdów, których ludzie nie chcą.

Szybki wzrost sprzedaży pojazdów elektrycznych dobiegł końca. Zachęty pomogły w tym wzroście. Pierwsi użytkownicy mają swoje pojazdy elektryczne.

Sprzedaż pojazdów elektrycznych prawdopodobnie będzie nadal rosła, ale w znacznie wolniejszym tempie.

Największy na świecie rynek pojazdów elektrycznych jest liderem. Sprzedaż pojazdów elektrycznych rośnie. Ale tempo wzrostu spada.

Sprzedaż ICE wciąż spada.

Tymczasem to, co szybko rośnie, to sprzedaż hybryd plug-in i hybryd akumulatorowych o zwiększonym zasięgu. Chińscy konsumenci zaczynają przekonywać się do tych dwupaliwowych pojazdów. Większość Chińczyków mieszka w wieżowcach. Ładowanie nie zawsze jest łatwe i wygodne. Więc posiadanie silnika gazowego również ma sens.

Oto dane dotyczące sprzedaży samochodów w Chinach z pierwszych 9 miesięcy (2022) i 2023 roku:

LÓD: (10 634 837) 9 498 794 -11%

BEV: (3 076 827) 3 503 656 +14%


PHEV: (798 164) 1 370 324. +72%

HEV: (619 640) 525 096. -15%

ERHEV: (153 925) 395 390. +157%

FCV: (128) 300. 134%

Tak samo jest w USA. Producenci samochodów ograniczają plany dotyczące pojazdów elektrycznych i koncentrują się bardziej na hybrydach typu plug-in. To mądra decyzja, ponieważ nie ma jeszcze sieci elektrycznych i infrastruktury niezbędnej do obsługi szybkiego wzrostu liczby pojazdów elektrycznych.



Nasza dobrze prosperująca cywilizacja przemysłowa została zbudowana na niedrogich i niezawodnych paliwach kopalnych. Życie bez paliw kopalnych zostało wypróbowane czterysta lat temu. Życie było wtedy samotne, biedne, paskudne, brutalne i krótkie. Energia wiatrowa i słoneczna nie są ani niezawodne, ani tańsze niż paliwa kopalne. Kultura, która zastępuje paliwa kopalne energią wiatrową i słoneczną, nie może konkurować z kulturami wykorzystującymi paliwa kopalne. Przemysł musi przenieść się, aby korzystać z tańszych paliw kopalnych lub zbankrutować.

Niektórzy twierdzą, że brakuje paliw kopalnych. Nic podobnego. Światowa populacja wynosząca 8 miliardów przekracza pojemność Ziemi. Wszystkie gatunki doświadczają 90% załamania populacji, gdy przekraczają nośność swojej niszy.

Niektórzy fanatycy religijni, nieznający chemii i fizyki, twierdzą, że atmosferyczny dwutlenek węgla ogrzewa Ziemię, zatrzymując promieniowanie cieplne uciekające w przestrzeń kosmiczną. Nie. Ziemia wypromieniowuje ciepło ze wszystkich cząsteczek na wszystkich częstotliwościach zgodnie z równaniem ciała doskonale czarnego. Energia pochłonięta przez dwutlenek węgla i parę wodną pochłania niewielką część widma promieniowania ciała doskonale czarnego. Para wodna pochłania sto razy więcej niż dwutlenek węgla. Fanatycy zapominają narzekać na deszcz i śnieg. Pochłonięta energia jest przenoszona przez zderzenie z prędkością dźwięku do innej cząsteczki, która emituje energię o innej częstotliwości. Prawo Stefana-Boltzmanna ....




....

catrw
O mnie catrw

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie