Harcownik Harcownik
640
BLOG

ERA TUSKA - manipulacje na rynku paliw.

Harcownik Harcownik Gospodarka Obserwuj notkę 16

 

Od jakiegoś czasu, bombardowani jesteśmy na salonie24 wpisami niejakiego Epolitic o rzekomych sukcesach gospodarczych w Erze Tuska.
Ostatni jego triumfalny wpis brzmi: ERA TUSKA - Ruszył kontenerowy terminal w Kutnie. Tytuł prosty nieskomplikowany sugeruje, że zasługę należy przypisać wprost Tuskowi. Tymczasem szczerze wątpię, aby Tusk miał świadomość istnienia jakiegokolwiek terminalu w Kutnie.
 
Era Tuska rozpoczęła się w 2007 roku z chwilą objęcia władzy przez Platformę Obywatelską. Cztery lata to dość długi okres, ale postanowiłem sprawdzić prawdomówność blogera Epolitic.
Wystarczyło jedynie wpisać w wyszukiwarce słowa kontenerowy terminal w Kutnie, aby od razu odszukać informację o tym, że cyt.: „ w dniu 13 grudnia 2006 r. w Urzędzie Miasta Kutno odbyła się konferencja „Terminal Kontenerowy Kutno”. Podczas spotkania została przedstawiona wstępna koncepcja przedsięwzięcia, którego partnerami są Urząd Miasta Kutno, PKP Cargo S.A. oraz holenderska firma Nijhof - Wassink Sp. z o.o. Zabierający głos: Zbigniew Burzyński – Prezydent Miasta Kutno, Jan Kołaczkowski – Dyrektor PKP Cargo, Maciej Pińczak – Dyrektor Wykonawczy Nijhof – Wassink, Henryk Zielaskiewicz - Kierownik ds. Projektu Uruchamiania Centrów Logistycznych PKP Cargo oraz Wojciech Waryszewski - Pełnomocnik ds. Obsługi Inwestorów podkreślili w swoich wystąpieniach ogromną rolę terminalu kontenerowego w Kutnie, jak również w gospodarce Polski oraz Unii Europejskiej. Inwestycja ta będzie czynnikiem dynamizującym rozwój Kutna oraz wielu firm zainteresowanych tymże przedsięwzięciem. W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele dużych firm z centralnej Polski, którzy mogą być potencjalnymi klientami otwartego terminalu kontenerowego w Kutnie.”
Jak wynika z powyższego komunikatu koncepcja i poważne przymiarki do powstania terminalu powstały zanim nastała Era Tuska. Co więcej, jestem, przekonany, że gdyby maczali w tym paluchy politycy PO (ci od Mira, Zbycha itd.) to żaden terminal by nie powstał. Nie widzę żadnego sensownego związku Tuska z tym terminalem. Co więcej, terminal powstałby nawet, gdyby władzę sprawowało inne ugrupowanie polityczne i bardzo prawdopodobne jest, że nastąpiłoby to o wiele szybciej.
 
Epolitic pełni rolę rządowego propagandysty, który usiłuje u czytelników wywołać fałszywe skojarzenie, jakoby Tusk byłby źródłem sukcesów, a przynajmniej inicjatyw gospodarczych. Oczywiście życzę, aby terminal ten nadal się rozwijał, ku uciesze inwestorów, Kutna i jego mieszkańców. Doprawdy jednak nie rozumiem, dlaczego przypisywać Tuskowi takie zasługi, a nie na przykład wzrost bezrobocia i alkoholizmu w powiecie kutnowskim, czy brak miejsc parkingowych w centrum miasta. Takimi prawdziwymi problemami w erze Tuska trapieni są mieszkańcy powiatu kutnowskiego.
 
Propaganda jednak ma na celu wykształcenie pewnych nawyków. Powtarzana wielokrotnie utrwala w podświadomości zwykle fałszywy obraz rzeczywistości np. zbitek słów Era Tuska kojarzony ma być z rozwojem. Takie są zadania propagandy. To tylko jeden z przykładów manipulacji.
 
Należy w końcu sobie uświadomić, że rozwój polskiej gospodarki miałby miejsce niezależnie od tego, czy Tusk sprawuje władzę, czy tez nie. Wielce prawdopodobne, że byłby nawet szybszy i mniej kosztowny niż za rządów Tuska.
 
 
Autor propagandy sukcesu Tuska powołuje się na portal wnp.pl. Oczywiście nie zauważył na tym portalu interesującego artykułu na temat manipulacji na rynku paliw.
 
Okazuje się, że Era Tuska, tak naprawdę kojarzona powinna być z manipulacjami na rynku paliw i fakt ten ma bezpośredni związek z polityką Tuska. Być może powinna się tym zając nawet prokuratura. Sprawę jak na razie bada Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
W okresie wyborczym największy koncern, sztucznie zaniżał ceny, aby nie denerwować wyborców i głównego udziałowca, po czym teraz, czyli już po wyborach, odbija sobie straty. Za poparcie wyborcze Tuska zapłacimy my wszyscy. Przed wyborami Orlen sztucznie utrzymywał na swoich stacjach ceny paliw na poziomi hurtowym.
Taka polityka nie ma żadnego uzasadnienia w relacjach do cen paliw na świecie, ale jak najbardziej da się racjonalnie wyjaśnić bieżącą wyborczą polityką rządu Tuska. Firmie Orlen grozi wielomilionowa kara, którą w ostatecznym rozrachunku i tak zapłacimy my wszyscy - zwykli konsumenci. Obserwujemy od 10 października windowanie cen paliw a eksperci już przewidują dalsze podwyżki. Ceny hurtowe paliw są teraz w Polsce najdroższe od 7 lat. Mało tego, w styczniu cena oleju napędowego może wzrosnąć o prawie 10%.
 
Takie informacje nie mają jednak szansy przeniknąć do świadomości obywateli. Bardziej prawdopodobne, że dzięki epolitic utrwali się inny fałszywy obraz Ery Tuska. Do powstania terminalu kontenerowego Tusk wcale się nie przyczynił i należy wątpić, aby miał w ogóle świadomość otwarcia terminalu w Kutnie. Wszak rozgrywki w piłkę kopaną klubową oraz bieżąca polityczna kopanina bardziej go pochłaniają i pasjonują.
 
Harcownik
O mnie Harcownik

Grafika z akcji #GermanDeathCamps. fot. Tomasz Przechlewski / CC 2.0 Akcja SEAWOLF - konkretny wymiar pamięci.

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (16)

Inne tematy w dziale Gospodarka