Redakcja Salon24.pl Redakcja Salon24.pl
3401
BLOG

Sprawa o. Mądela - duchowny mówi o molestowaniu

Redakcja Salon24.pl Redakcja Salon24.pl Religia Obserwuj temat Obserwuj notkę 79

O. Krzysztof Mądel pisze, że dowiedział się, iż nie ma już nakazu milczenia, który miał na niego nałożyć jego przełożony w zakonie jezuitów. Duchowny swobodnie wypowiada się na Twitterze, w odpowiedzi na post jednej dziennikarek odpisał, że podczas całego zamieszania wokół jego osoby wróciły przykre wspomnienia: "niestety było echo molestowania przez księdza w dzieciństwie".

Pod tym wpisem rozpętała się dyskusja: "kiedy dostałem w Sączu w twarz od stojącego nade mną księdza to wszystko wróciło zerwałem się i odepchnąłem go z całych sił" - tłumaczy o. Mądel. I dalej "zły ksiądz przed którym się trzeba ze wszystkich sił bronić to odżyło". 

Kilka dni wcześniej, również na Twitterze duchowny pisał o swojej sprzeczce z innym zakonnikiem, za którą został ukarany. Poszło wg tych wyjaśnień o słowa z wywiadu, którego Mądel udzielił "Gazecie Wyborczej". Nie spodobały się one innemu jezuicie, czemu dał wyraz. "akurat czytałem GPC cios przyszedł z nienacka z powodu tego co powiedziaem w Wyborczej reszta zadarz jest nieparlamenta" - to cytat z twitta o. Mądela. Wcześniej w rozmowie z Cezarym Gmyzem napisał:  "sprał mnie po twarzy jeden z ojców GPC i NDz zmiął natwarzy żebymsię najadł wstałem i go z całych sił odepchnąłem ot co". 

Incydent ten, a nie jak wcześniej sądzono, wygłaszane publicznie opinie, miał miał być podstawą do nałożenia na jezuitę zakazu odprawiania mszy i spowiadania, a także zakazu komentowania sprawy publicznie. Podczas spotkania z prowincjałem Mądel miał gwałtownie opuścić jego gabinet, o czym pisał też w liście socjusz zakonu. Natomiast dziś Krzysztof Mądel na Twitterze tłumaczy: "wyszedłem z rozmowy z prowincjałem bo zacząłem mu mówić o przyczynach incydentu i się rozbeczałem jak dziecko bo to przykre wsp" (cytat z Twittera).

Duchowny nie chce mówić o szczegółach, odsyła po nie do wywiadu, który ma się ukazać w jutrzejszej "Gazecie Krakowskiej".

 O. Krzysztof Mądel prowadzi też w salon24.pl blog http://madel.salon24.pl/

 

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo