Robert Konieczny Robert Konieczny
218
BLOG

Zgłosiłem się do pracy w Ruchu Kontroli Wyborów

Robert Konieczny Robert Konieczny Polityka Obserwuj notkę 6

Doświadczenia ostatnich wyborów samorządowych i podejrzane różnice między wynikami podanymi przez PKW a exit polls sprawiły, że krytycznie patrzę na nasz system wyborczy. Patrzę teraz na obecną kampanię wyborczą i mam świadomość stawki, o jaką toczy się gra.

Dlatego dzisiaj zarejestrowałem się na stronach Ruchu Kontroli Wyborów => http://www.ruchkontroliwyborow.pl/
To chyba nawet nie było konieczne. Ważniejszy był kolejny krok – na liście koordynatorów => http://www.ruchkontroliwyborow.pl/#heading1

znalazłem osoby zajmujące się moim miastem. Wysłałem maila do moich koordynatorów. Szybko otrzymałem odpowiedź i namiary na osobę zajmującą się moją dzielnicą. Potem jeszcze parę maili i rozmów telefonicznych. Kulturalnie, rzeczowo, konkretnie.

Moje zadanie jest proste: w niedzielę po wyborach mam obejść okoliczne obwodowe komisje wyborcze i zrobić zdjęcia wywieszonych protokołów.

Pierwsze wrażenia:

Inerfejs strony RKW i formularz zgłoszeniowy – trochę surowy, mógłby być bardziej user friendly, ale działa.

Osoby z którymi rozmawiałem – inteligentne, sympatyczne, kulturalne.

Ogólna refleksja:

Do osób zaangażowanych w prace wyborcze jestem nastawiony jak najbardziej pozytywnie. Jednak PKW i system wyborczy powinien być jak żona Cezara, czyli poza wszelkimi podejrzeniami. Myślę, że taka kontrola wszystkim wyjdzie na dobre.

Można się jeszcze zgłaszać...

 

Interesuje mnie, jak działają w praktyce ordynacje wyborcze. Wybory są ważne i nie jest to tylko kwestia matematyczna, polityczna, czy prawnicza. Chodzi o znacznie więcej. Wybory to jeden z mechanizmów pozwalających na realizację naszej wolności oraz na bycie wspólnotą.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka