Ryszard Czarnecki Ryszard Czarnecki
1198
BLOG

Dziwi mnie zachwyt opozycji

Ryszard Czarnecki Ryszard Czarnecki Sejm i Senat Obserwuj temat Obserwuj notkę 3

Poniżej publikuję moją wypowiedź dotyczącą spodziewanego skądinąd weta Prezydenta Rzeczpospolitej dr Andrzeja Dudy do nowej ordynacji europejskiej. Ukazała się ona w gazecie „Super Express”. Podobną opinię przedstawiłem również portalowi Niezależna.pl. Pokazuję w nich, że obie ordynacje wyborcze do Parlamentu Europejskiego są de facto dla opozycji niekorzystne. Na tym kończę mój udział w publicznej debacie na temat ordynacji do europarlamentu. Temat uważam za zakończony. Oto mój wywód:

Nie jestem zaskoczony, trudno mówić o niespodziance. Od dawna było słychać wiele głosów zapowiadających to weto. Wciąż myślę, że ta nowa ordynacja była na pewno lepsza niż ta poprzednia, którą krytykowano. Natomiast obie ordynacje są złe dla opozycji. Dziwi mnie zatem zachwyt niektórych jej reprezentantów. Z czego oni się cieszą? Nowa ordynacja będzie ciężkim egzaminem dla paru ugrupowań. Stara ordynacja de facto zachęca do pójścia  do wyborów samodzielnie, a nie łączenia się w ramach współpracy. Nie widzę wielkiej szansy na to,  żeby wyniki wyborów do europarlamentu stały się poprzez to weto jakimś sukcesem dla przeciwników politycznych PiS . Wydaje mi się, że z narzekaniem opozycji  i jej krytyką jest jak z tym przysłowiem: „Złej baletnicy przeszkadza rąbek u spódnicy”.

historyk, dziennikarz, działacz sportowy, poseł na Sejm I i III kadencji, deputowany do Parlamentu Europejskiego VI, VII, VIII i IX kadencji, były wiceminister kultury, były przewodniczący Komitetu Integracji Europejskiej i minister - członek Rady Ministrów, wiceprzewodniczący Parlamentu Europejskiego 

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka