echo24 echo24
954
BLOG

Odpowiedź na dzisiejszy apel Premiera do seniorów

echo24 echo24 Seniorzy Obserwuj temat Obserwuj notkę 54

Portal internetowy Salon24 news – vide: https://www.salon24.pl/newsroom/1087603,premier-cmentarze-1-listopada-beda-zamkniete-tradycja-jest-mniej-wazna-niz-zycie informuje:

Seniorzy, siedźcie w domu! Premier Morawiecki zwrócił uwagę, że zdrowie i życie seniorów jest "najbardziej zagrożone", co "wynika jednoznacznie z tabeli śmiertelności". - Powyżej 70. roku życia to zagrożenie rośnie absolutnie gwałtownie. Dlatego dzisiaj nasz apel przyjmuje formę alarmu i instrukcji, dyspozycji bardzo mocnej, żeby seniorzy pozostali w domu, żeby przez co najmniej najbliższe dwa tygodnie…

Mój komentarz:

Długo się zastanawiałem, jak skomentować dzisiejszą wypowiedź premiera, który w czasie kampanii prezydenckiej radośnie obwieścił suwerenowi, cytuję:

Ja cieszę się, że coraz mniej obawiamy się tego wirusa, tej epidemii. I to jest dobre podejście szanowni państwo. Bo on jest w odwrocie. Już teraz nie trzeba się jego bać. Trzeba pójść na wybory. Tłumnie. Będą zachowane wszystkie wymogi sanitarne, bardzo adekwatne. Nic się nie stało teraz, nic się nie stanie 12 lipca. Wszyscy, zwłaszcza seniorzy, nie obawiajmy się, idźmy na wybory...”, - vide: https://www.youtube.com/watch?v=par-Gezb-EE 

a teraz, - ten sam jegomość, jak gdyby nigdy nic obwieszcza seniorom, że przez dwa tygodnie mają siedzieć w domu, bo w przeciwnym razie koronawirus ich zabije.

Pisałem, kreśliłem, ale zawsze czegoś brakowało.

Aż wpadłem na pomysł, iż to tragikomiczne matactwo złotoustego Mateusza najlepiej zobrazuje pewna kultowa scena z historii polskiej kinematografii.

Zapraszam Państwa do kina:

                                                                   https://www.youtube.com/watch?v=n0OYCYuHpE0 

Miłego wieczoru Państwu życzę!

Krzysztof Pasierbiewicz  (em. nauczyciel akademicki oraz niezależny bloger oddany prawdzie i sprawom ważnym dla naszego państwa)

echo24
O mnie echo24

emerytowany nauczyciel akademicki, tłumacz, publicysta, prozaik,

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo