Znalezione w Internecie
Znalezione w Internecie
echo24 echo24
958
BLOG

Upiorna twarz prawicy. Krótki tekst z cyklu: „Ciekawostki przyrodnicze”

echo24 echo24 Osobiste Obserwuj temat Obserwuj notkę 58

Motto: „ - Milcz głupi chłopie, milcz, milcz, milcz chamie skończony! (słowa uczestniczki Powstania Warszawskiego i zasłużonej członkini Armii Krajowej pani Wandy Traczyk-Stawskiej wypowiedziane wczoraj pod adresem Roberta Bąkiewicza, - przewodniczącego Stowarzyszenia Roty Niepodległości)

Ilustracja filmowa: https://www.youtube.com/watch?v=Sv7kbtQChJA (puenta na końcu tej krótkiej filmowej sentencji)

A teraz do rzeczy:

Portal internetowy Salon24, - vide: https://www.salon24.pl/newsroom/1172211,bakiewicz-odpowiada-na-fale-krytyki-chetnie-spotkam-sie-z-pania-traczyk-stawska informuje:

Organizator kontrmanifestacji na placu Zamkowym - Robert Bąkiewicz - jest krytykowany za to, że przemawiał z megafonu w trakcie wystąpienia uczestniczki Powstania Warszawskiego Wandy Traczyk-Stawskiej…

Mój komentarz:

Jak byłem mały i ktoś nie wzbudzał mojego zaufania, prosiłem Mamę, żeby mi wytłumaczyła powód mej niechęci wobec takiego osobnika, - a Matka w takich razach odpowiadała mi zawsze tymi słowy:

     „Przyjrzyj mu się Krzysiu uważnie, bo ludzie mają wszystko wypisane na twarzy

I począwszy od lat pięćdziesiątych ubiegłego wieku, w moim życiu zawsze i niezawodnie, sprawdzała się maksyma Mamy.

Bowiem już podstawówce zauważyłem, że lizus miał twarz lizusa, kujon kujona, skarżypyta skarżypyty…

W liceum podlizuchy mieli twarze podlizuchów, kółkowicze kółkowiczów, harcerzyki harcerzyków…

Na studiach potakiewicze mieli twarze potakiewiczów, przydupasy przydupasów, aktywiści aktywistów…

Natomiast w blisko czterdziestoletniej pracy na uczelni przekonałem się, że sługusy mają twarze sługusów, konfidenci konfidentów, kameleony kameleonów, prostacy prostaków, politrucy politruków, szubrawcy szubrawców, klakierzy klakierów, karierowicze karierowiczów…

Zaś wydarzenia ostatnich kilku dni utwierdziły mnie w przekonaniu, że w pewnych okolicznościach przyrody wszystkie wyżej wymienione cechy charakterologiczne mogą się odmalowywać na jednym obliczu, - patrz zdjęcie, którymi zilustrowałem notkę.

Krzysztof Pasierbiewicz (em. nauczyciel akademicki oraz niezależny bloger oddany prawdzie i sprawom ważnym dla naszego państwa)

echo24
O mnie echo24

emerytowany nauczyciel akademicki, tłumacz, publicysta, prozaik,

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości