echo24 echo24
862
BLOG

Mój komentarz do notki blogera @Siukum Balala pt. „Donald Tusk – Kierownik sklepu „Żabka”

echo24 echo24 Blogi Obserwuj temat Obserwuj notkę 23
Salon się stacza!

Gratuluję piszącemu pod nickiem @Siukum Balala Autorowi notki oraz Szanownej Redakcji Salonu24 finezyjnie wyrafinowanego poczucia humoru, jakiego nie powstydziłby się Jan Pietrzak, albo nawet sam Marcin Wolski.

Rzuca na kolana niezwyczajnie wyszukana forma literacka oraz promieniująca myślą prostą niezmożona nuta swojska, - żeby Nowogrodzka była Nowogrodzką.

Autor z charakterystycznym dla miłośników naczelnika Jarosława patriotycznym uniesieniem roztacza przed czytelnikiem ponurą wizję zdradzieckiej Unii Europejskiej, co parafrazując Donalda Tuska można wyrazić tymi oto słowy:

"Gdzieś w oddali przetaczają się husarie i ułani, powstańcy i marszałkowie, majaczą, Dzikie Pola i Jasna Góra. Europejskość to nienormalność... Europejskość nas ogłupia, zaślepia, prowadzi w krainę mitu. Sama jest mitem…".

W trakcie czytania notki pana Siukuma, moje oczy odmówiły posłuchu, gdyż była to sprawa smaku. Tak smaku, który każe wyjść, skrzywić się, wycedzić szyderstwo, - choćby za cenę salonowego niebytu.

Notka Pana Siukuma to świadectwo, że dumne wiersze pisał Norwid i na dobrą sprawę od tamtego czasu nic się nie zmieniło.

Bo:

tak, jak dziś jest, to Polak jest olbrzym, a człowiek w Polaku jest karzeł - i jesteśmy karykatury, i jesteśmy tragiczna nicość i śmiech olbrzymi ... Słońce nad Polakiem wstawa, ale zasłania swe oczy nad człowiekiem...” (Z listu Cypriana Kamila Norwida do Michaliny Dziekońskiej z 14 listopada 1862 roku)

A teraz, - idę do "Żabki" po flaszkę.

Krzysztof Pasierbiewicz (em. nauczyciel akademicki oraz niezależny bloger oddany prawdzie i sprawom ważnym dla naszego państwa)

Post scriptum

W komentarzu do jego dzisiejszej notki powiadomiłem pana piszącego pod nickiem @Siukum Balala, że napisałem na swoim blogu komentarz do jego notki pt. „Donald Tusk – kierownik sklepu „Żabka””, vide:
https://www.salon24.pl/u/siukumbalala/1228339,donald-tusk-kierownik-sklepu-zabka  [ echo24 19 maja 2022, 20:35 ]

Na ten mój komentarz bloger @Siukum Balala tak odpowiedział:
Proszę więcej nie zostawiać u mnie komentarzy ponieważ prostata myli się już panu ze splotem słonecznym. Trafił pan we własną prostatę, a nie w mój splot słoneczny. Nara dziadku…” [19 maja 2022, 20:49 ]

Więc tę jego odpowiedź tak zripostowałem:

Pańska chamska odpowiedź na mój komentarz, to powiem nieskromnie niezaprzeczalne świadectwo, że mój komentarz  sprawił, iż odsłonił Pan publicznie swoje pisowskie kompleksy w pełnej krasie, co sobie poczytuję za znaczący blogerski sukces.

Bo po pierwsze, nie  zapanował Pan nad emocjami i wylazła Panu słoma z butów, i wszystko wskazuje na to, iż Pan, jak pisał Julian Tuwim w wierszu pt. "Całujcie mnie wszyscy w dupę",  - cytuję za Tuwimem: "srać chodził za chałupę".

A tu całość tego wiersza, - vide: https://www.youtube.com/watch?v=EdmZYu9Lths

Zaś po drugie, Pan nie będzie decydował, czy mogę u Pana zostawiać komentarze, gdyż tego rodzaju decyzje mogą podejmować Administratorzy Salonu24, - a po prawdzie pani Bogna Janke
" [19 maja 2022, 21:15 ]
]
Resztę sami sobie Państwo dopowiedzcie.


echo24
O mnie echo24

emerytowany nauczyciel akademicki, tłumacz, publicysta, prozaik,

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura