samotny samotny
46
BLOG

Fenomenalne wyniki Platformy Obywatelskiej

samotny samotny Polityka Obserwuj notkę 31
Wielokrotnie zastanawiałem się, skąd biorą się fenomenalne wyniki PO w sondażach? Chodziło mi po głowie wiele przyczyn, z tym że nie miałem pojęcia, w jakiej pozostają do siebie proporcji. Częściową odpowiedź na moje rozterki przynosi dzisiejszy sondaż Onet.pl, w którym zapytano internautów, czym można wytłumaczyć wysokie poparcie PO. Ponieważ w sondzie wzięło udział blisko 100 000 internautów, warto zastanowić się nad jej wynikami, mimo że stopa błędu może być niemała.
 
Pytanie tytułowe brzmiało:
 
Jak według Ciebie można wytłumaczyć wysokie poparcie dla PO w sondażach?

 

Odpowiedzi (od największej):

1. Strachem przed PiS - 31%

2. Nie da się tego logicznie wyjaśnić - 21%

3. Brakiem alternatywy dla PO - 20%

4. To najlepsza partia rządząca od 20 lat, dlatego ma takie poparcie - 10%

5. Słabością opozycji - 5%

6. PO pokazuje, że zasługuje na poparcie - 5%

7. To zasługa sprawnej i spokojnej koalicji z PSL - 4%

8. Nie interesuje mnie to - 3%

9. Nie wiem - 1%

 

W sondażu brakuje mi opcji związanej z asymetryczną rolą mediów w informowaniu społeczeństwa. Być może mniejszy byłby odsetek osób deklarujących brak logiki w wysokim poparciu dla PO.

Jakkolwiek by jednak nie popatrzeć, to w świetle przedstawionych wyników PO może mieć faktycznie mniej niż 20% zwolenników (suma pkt 4, 6 i 7). Znacznie więcej jest tych, którzy boją się PiS-u (31%) bądź ulegli na tym tle psychozie. Wniosek ten przedstawiam pod rozwagę zwłaszcza fanom PO, zachłystującym się wysokimi wynikami.

samotny
O mnie samotny

Czy to ważne?

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka