sawa.com sawa.com
447
BLOG

Słoneczny listopad

sawa.com sawa.com Rząd Obserwuj temat Obserwuj notkę 9

W Warszawie i okolicy sloneczny listopad... chociaż, gdzies tam na kresach zachodnich  szaruga i chłód. W czwartkowy wieczór (08.10.2019) poznaliśmy skład nowego rządu. Obserwatorzy z leciutkim zdziwieniem stwierdzili, że wyglada to na rząd autorski Mateusza Morawieckiego. Tak oto upada mit Kaczora dyktatora, biegającego (nieco kulejąc) po scenie politycznej z nożem w zębach. Te zmiany wyznaczają trend na  zmianę pokoleniową... przeprowadzoną spokojnie. Najmlodszy czlonek nowej RM ma 28 lat i jest adeptem  Akademii Skolimowskiej prowadzonej przez Fundację Jacka Maziarskiego. Malo kto wiedział  o jej istnieniu. Mam nadzieję, że minister Woś się sprawdzi a Akademii wyjdzie to na zdrowie i jeszcze długie lata  bedzie wspierać i współkształcić  nową elitę RP.

Premier MM sięgnął po osoby wywodzące sie z samorządu, mam tu na myśli Panią  Marlenę Maląg, Przyszły minister Woś tez ma doświadczenie samorządowe. To dobry trend w doborze kadr politycznych... demokracje lokalne mają swoją dynamikę i potrafią dać w kość lokalnym liderom i nauczyć ich poszanowania reguł demokratycznych i wrazliwości.  I tyle o nowych twarzach. Oczywiście jest zmiana na stanowisku MF... i to zaskakująca. Nie tylko ja zadaję sobie pytanie jaka funkcja została zarezerwowana dla Jerzego Kwiecińskiego. Jego brak w składzie kandydatów do nowego rządu jest zaskoczeniem. Nie będe spekulować, chociaz mam swoje domysły.

Podoba mi sie obsada i zmiany  w MSZ. Wzmocnienie kierunku UE wydaje się być pożądane i perspektywicznie dobre dla Polski. Dziwi mnie krytyka i negatywna opinia europosła Radka Sikorskiego. Chociaz z jego punktu widzenia... a jest tociągle perspektywa  na "dorzynanie watahy" może to  być zrozumiałe.

Liczę,  bardzo liczę, że ten rząd obierze kurs na  gospodarkę, rozwój przedsiębiorczości i innowacje. Innowacje nie zaistnieją bez  rozwoju nauki. Polska nauka jest ciągle na finansowej kroplówce. Wiadomo, że "nie od razu Kraków zbudowali"  i pewnie za mojego zycia nie doczekam że  wiodące polskie uczelnie znajdą się w czolówce światowej...  trzeba jednak do tego dążyć. Zwiekszać środki w budżecie upraszczać przepisy. Aplikowanie  o granty jest   bardzo zbiurokratyzowane... Jeśli sami nie potrafimy stworzyć odpowiednich prostych przepisów  to podpatrzmy jak to robią inni. Zdaje się, ze w tych postępowaniach  dobre rozwiązania mają  Anglicy. Mój znajomy tytularny profesor humanistyki od lat mi powtarza, że składka jaką wpłacamy do wspólnego worka pod nazwą  nauka UE jest wyższa niż roczny budżet  całej  naszej nauki... i nie wraca do nas w grantach... bo bariera biurokratyczna, bo brak pieniędzy na finansowanie udziałów w zagranicznych projektach, sympozjach... po prostu brakuje pieniędzy nie tylko na badania podstawowe ale i na prezentację osiągnięć. Mam nadzieję że  W negocjajcach o nowy budżet unijny nowy rząd zadba  o środki finansowe na naukę. A Totalna opozycja nie bedzie mu w tym przeszkadzać!


sawa.com
O mnie sawa.com

Wykształcenie: administratywistka,(magister administracji po studiach na Uniwersytecie Warszawskim) b. samorządowiec...

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka