IE Idzikowska
IE Idzikowska
Irena Ewa Idzikowska Irena Ewa Idzikowska
150
BLOG

Modlitwa o pojednanie >>> czas na chwilę z poezją,,,

Irena Ewa Idzikowska Irena Ewa Idzikowska Literatura Obserwuj temat Obserwuj notkę 6

Bardzo chciałam połączyć klamrą czasu Poetów współcześnie piszących oraz Wspaniałych Mistrzów Pióra z dni dawnych tj. Norwid, Słowacki, Konopnicka, Tomkiewicz, Bełza, Rumel, Wojtyła i wielu innych.
Kołatała się we mnie myśl, że zrobię to w książce i tak powstała na dzień 11 Listopada 2018 roku
„Antologia Odcienie polskiej poezji 1918-2018 ...w 100 rocznicę odzyskania niepodległości przez Polskę...”,
której treść zawsze już będzie ponadczasowa i nietuzinkowa.
Zredagowałam i wydałam ją w Wielkiej Brytanii.
Antologia została uhonorowana Złotą Statuetką Stanisława Moniuszki przez Centrum Kultury Polskiej im. Stanisława Moniuszki na Litwie, w Wilnie. Miło mi powiedzieć, że tożsamą nagrodę otrzymałam i ja - za niezłomność ducha w promowaniu i utrwalaniu polskiej kultury w kraju i na świecie.
Wśród współczesnych autorów poezji znajdziecie Polaków żyjących w Polsce, ale także na Litwie, w USA, w Anglii, w Belgii, czy w Szkocji. Strofy można śmiało rzec nie podlegające obecnie panującym trendom, wolnych słów miraże, w których znajdziemy wszystko, co bliskie nam ludziom. Miłość, wiara, troska o dzisiejszy dzień, czy bunt przeciwko niegodziwościom świata.
Wczoraj i dziś pomiędzy datami 1918-2018 z przesłaniem dla przyszłych pokoleń Polaków, by tak jak zapisałam we wstępie do książki: „nasza Ojczyzna stanowiła dobro najcenniejsze, o które będziemy potrafili zadbać”.

Pozostawię jeden z wierszy z niniejszej Antologii.

Krzysztof Cezary Buszman
Modlitwa o pojednanie
(10 kwietnia 2018, Gdynia)

Po minionych dniach i nocach
Gdy czart w żywe oczy kłamie
Bardzo proszę - weź w nas ocal
Prawdy pamięć.

I w tej ostatecznej puencie
Okazując ludziom łaskę
Ześlij proszę wielkie szczęście
Nie namiastkę.

W każdym jednym moim słowie
Kryje się spełnienia cud
Bo ja jestem BOŻY człowiek
A Ty jesteś ludzki Bóg!

Sprowadź mądrość w przyszłe dzieje
Gdy głupota rośnie w oczach
Uchroń proszę w nas nadzieję
Wiarę ocal.

I bezbrzeżną Boga siłą 
Tylko proszę Cię - nie zwlekaj
Wlej w nas nieprzebraną miłość
Chroń człowieka!





Kilka słów o mnie znajdziecie m.in na blogu autorskim >>> Dwudziesty Drugi Wiek >>> literacko-artystyczne impresje Dwa najnowsze tomiki poezji - „Latte w Kazimierzu nad Wisłą” i „Echo w bursztynie” są do zakupienia w dowolnym momencie w księgarni internetowej >>> Książki Ireny Ewy Idzikowskiej ______________________________________________________ Copyright © by Irena Ewa Idzikowska Treść literacka bloga jest chroniona prawem autorskim.  Kontakt: barwnewestchnienia@gmail.com Zapraszam serdecznie :) iei

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura