Artur Rumpel Artur Rumpel
293
BLOG

Wspomnienie o Karin Stanek

Artur Rumpel Artur Rumpel Kultura Obserwuj notkę 0

 

Polską muzykę rozrywkową lat sześciesiątych poznawałem jako dziecko w dwie dekady później, słuchając winylowych płyt z kolekcji mojego ojca. Z tego okresu zapamiętałem trzy wokalistki, które zresztą w owych dziecięcych i młodzieżowych czasach nieraz zlewały mi się w jedno. Były to: Kalina Jędrusik, Katarzyna Sobczyk i Karin Stanek. Dziś wszystkie trzy są już "po tamtej stronie". Pierwsza zmarła wiele lat temu, o drugiej pisałem w ubiegłym roku, trzecią wspominam dzisiaj. Karin Stanek, najpierw wokalistka Czerwono-Czarnych, a następnie solistka, znana była z takich nieśmiertelnych przebojów jak "Chłopiec z gitarą", czy "Jedziemy autostopem". Zdaniem znawców, gdyby nie ograniczenia wynikające z ówcześnie panującego ustroju, niewątpliwie zrobiłaby światową karierę. To że jej nie zrobiła to wina władców PeeReLu, polskojęzycznych Bolszewików. Śmiało można to dopisać do listy zbrodni komunistycznych. Bowiem zbrodnie kulturowe nie są bynajmniej mniej znaczące od fizycznych.

Urodziłem się w Rybniku 22 kwietnia 1975. Ukończyłem I Liceum Ogólnokształcące w Wodzisławiu Śląskim (1994), Wydział Farmaceutyczny w Sosnowcu Śląskiej Akademii Medycznej w Katowicach (1999) oraz Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszynie Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach (2004). Jestem więc z wykształcenia farmaceutą i... no właśnie i kim? Do niedawna zawsze pisałem, ze etnologiem, teraz jednak, patrząc na zakres moich dociekań muszę stwierdzić, że akcenty mi się przesunęły w kierunku antropologii kulturowej. Nie zajmuje się bowiem kultura ludową, ani samymi tylko kulturami niemasowymi, ale zróżnicowaniem kultur z uwzględnieniem kultury masowej. Tak więc wychodzi , ze jestem antropologiem kulturowym. Mam wspaniałą rodzinę - żonę i dzieci. Od lat nieregularnie publikuję w czasopismach naukowych i profesjonalnych (ALBOalbo, Konteksty, Panacea, Uniwersytet Kulturalny, Puls Farmacji, Bez Recepty, Lek w Polsce), społeczno - politycznych (Najwyższy Czas, Opcja na Prawo, Pro Fide Rege et Lege, Rojalista - Pro Patria), religijnych (Przewodnik Katolicki) i lokalnych (U Nas, Nowiny Wodzisławskie) oraz na licznych stronach internetowych. Mam też na koncie dwie wydane książki- "Religia w Polsce" (2010) oraz "Ludzie i religie w Polsce" (2012). Od kilku lat skupiam się na prowadzeniu blogów i szukam wydawców dla kolejnych książek. O kulturze piszę pod adresem https://svetomir.home.blog/, tu zaś piszę o polityce. 

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura