frank_drebin frank_drebin
192
BLOG

Zaostrzanie przepisów, czy zwykła życzliwość i uprzejmość. Co bardziej działa?

frank_drebin frank_drebin Socjologia Obserwuj temat Obserwuj notkę 19

Na kanwie tego artykułu https://www.salon24.pl/newsroom/1241831,w-te-wakacje-mniej-smierci-na-drogach-bez-watpienia-ma-znaczenie-zaostrzenie-przepisow trochę słów jak to działa u mnie.

Jestem czynnym pieszym, kierowcą samochodu i rowerzystą.

Więc powiem Wam. Najbardziej działają zwykłe, miłe gesty.

Jak jesteś kierowcą zatrzymanie się przed przejściem dla pieszych, gdy ktoś chce przejść. Wiele osób daje za to obecnie "plusa" w postaci podziękowania np. gestem ręki, tzw. łapka w górę.

Tak samo gdy jadę na rowerze dziękuję kierowcom za przepuszczenie mnie na śluzie rowerowej. Łapka w górę i uśmiech - znaczy dziękuję.

Tak samo gdy jestem pieszym dziękuję za zatrzymanie się przed przejściem kierowcom i uśmiech. 

I to stosuję od paru lat. I widzę, że idzie to na lepsze.

Dlaczego to jest dobre i wskazane? Z prostego powodu. Przykład z życia. Raz, zanim weszły obecne przepisy" dwóch typowych sebiksów w tzw. passeratii przepuściło mnie na śluzie rowerowej. Podziękowałem  gestem jw. Jechaliśmy akurat chwilę równolegle. W zamian kciuki w górę :)



Zwykle cyniczny i wredny, szukający dziury w całym ;)

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo