27 obserwujących
24 notki
81k odsłon
  756   0

Definicja wysokości decyzyjnej i ścieżka poprawna (dla AE ;) )

Do działu "katastrofa smoleńska"


Dotyczy tej notki:

https://www.salon24.pl/u/ae911truth-org/866701,katastrofa-smolenska-sciezka-znizania-cz-2


Stary dokument ale wyjaśniający pewne pojęcia:


Dokument: НАСТАВЛЕНИЕ ПО ПРОИЗВОДСТВУ ПОЛЕТОВ В ГРАЖДАНСКОЙ АВИАЦИИ СССР 

Instrukcja realizacji lotów w lotnictwie cywilnym CCCP. 

http://www.byavia.net/download/npp.pdf

Высота принятия решения – установленная относительная высота, на которой должен быть начат маневр ухода на второй круг в случаях, если до достижения этой высоты командиром воздушного судна не был установлен необходимый визуальный контакт с ориентирами для продолжения захода на посадку или положение воздушного судна в пространстве, или параметры его движения не обеспечивают безопасности посадки. ВПР отсчитывается от уровня порога ВПП.

Tłumaczenie:

"Wysokość decyzyjna - ustanowiona wysokość względna, na której powinien rozpocząć się manewr odejścia na drugi krąg w przypadkach jeżeli DO osiągnięcia tej wysokości dowódca statku powietrznego nie nawiązał koniecznego kontaktu wizualnego z punktami orientacyjnymi dla kontynuacji podejścia lub położenie statku powietrznego w przestrzeni czy parametry jego ruchu nie zapewniają bezpieczeństwa lądowania. WPR liczy się od poziomu progu pasa lądowania." 


Na wysokości decyzyjnej powinien być rozpoczęty OSTATECZNIE manewr odejścia, a nie rozpoczynane dopiero ocenianie sytuacji, to się robi DO wysokości decyzyjnej (poczynając od 30m nad nią) czyli najniżej na 100m CIŚNIENIOWYCH (bo tylko wysokościomierzem ciśnieniowym można zmierzyć wysokość WZGLĘDEM PROGU - patrz ostatnie zdanie definicji). To samo jest napisane w IUL samolotu tyle, że rozpisane na działania poszczególnych członków załogi (tj. kto, co i kiedy).

Pomiar wysokości decyzyjnej na podejściu przy pomocy RW nie ma sensu, bo samolot leci wtedy co najmniej 75m/s i w takim samym tempie zmienia się wysokość terenu względem której RW mierzy wysokość samolotu, więc pilot miałby spore problemy z oceną miejsca przekroczenia WPR przy takiej "tarce" terenowej jaka tam jest przed lotniskiem (i jeszcze nie widząc jej nie miałby możliwości weryfikacji sensowności wskazań RW). 

Lubię to! Skomentuj102 Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka