paes64 paes64
846
BLOG

Definicja wysokości decyzyjnej i ścieżka poprawna (dla AE ;) )

paes64 paes64 Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 102

Do działu "katastrofa smoleńska"


Dotyczy tej notki:

https://www.salon24.pl/u/ae911truth-org/866701,katastrofa-smolenska-sciezka-znizania-cz-2


Stary dokument ale wyjaśniający pewne pojęcia:


Dokument: НАСТАВЛЕНИЕ ПО ПРОИЗВОДСТВУ ПОЛЕТОВ В ГРАЖДАНСКОЙ АВИАЦИИ СССР 

Instrukcja realizacji lotów w lotnictwie cywilnym CCCP. 

http://www.byavia.net/download/npp.pdf

Высота принятия решения – установленная относительная высота, на которой должен быть начат маневр ухода на второй круг в случаях, если до достижения этой высоты командиром воздушного судна не был установлен необходимый визуальный контакт с ориентирами для продолжения захода на посадку или положение воздушного судна в пространстве, или параметры его движения не обеспечивают безопасности посадки. ВПР отсчитывается от уровня порога ВПП.

Tłumaczenie:

"Wysokość decyzyjna - ustanowiona wysokość względna, na której powinien rozpocząć się manewr odejścia na drugi krąg w przypadkach jeżeli DO osiągnięcia tej wysokości dowódca statku powietrznego nie nawiązał koniecznego kontaktu wizualnego z punktami orientacyjnymi dla kontynuacji podejścia lub położenie statku powietrznego w przestrzeni czy parametry jego ruchu nie zapewniają bezpieczeństwa lądowania. WPR liczy się od poziomu progu pasa lądowania." 


Na wysokości decyzyjnej powinien być rozpoczęty OSTATECZNIE manewr odejścia, a nie rozpoczynane dopiero ocenianie sytuacji, to się robi DO wysokości decyzyjnej (poczynając od 30m nad nią) czyli najniżej na 100m CIŚNIENIOWYCH (bo tylko wysokościomierzem ciśnieniowym można zmierzyć wysokość WZGLĘDEM PROGU - patrz ostatnie zdanie definicji). To samo jest napisane w IUL samolotu tyle, że rozpisane na działania poszczególnych członków załogi (tj. kto, co i kiedy).

Pomiar wysokości decyzyjnej na podejściu przy pomocy RW nie ma sensu, bo samolot leci wtedy co najmniej 75m/s i w takim samym tempie zmienia się wysokość terenu względem której RW mierzy wysokość samolotu, więc pilot miałby spore problemy z oceną miejsca przekroczenia WPR przy takiej "tarce" terenowej jaka tam jest przed lotniskiem (i jeszcze nie widząc jej nie miałby możliwości weryfikacji sensowności wskazań RW). 

paes64
O mnie paes64

Okropny, chodzę pod prąd, wytwarzam napięcie i mam moc dochodzenia do niewłaściwych wniosków ... na szczęście piszę notki z małą częstotliwością ;)))

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka