tolep.info tolep.info
228
BLOG

Manifest komunistyczny, czyli Lennon wiecznie żywy

tolep.info tolep.info Polityka Obserwuj notkę 3

 

sierp i młot Pacyfa

 

To mógłby być hymn Związku Socjalistycznych Republik Radzieckich - bez żadnych zmian poza tłumaczeniem na rosyjski. Międzynarodówka Komunistyczna też by go chętnie przyjęła. Nie żartuję. Są tu chyba wszystkie deklaracje marksistów. Jest świat bez opium dla ludu, jest ogarnięcie ludzkiego rodu przez związek nasz bratni, jest likwidacja własności prywatnej, jest zaspokojenie potrzeb wszystkich ludzi, jest pokój, o który nieustannie komuniści walczą…

Imagine there’s no heaven
It’s easy if you try
No hell below us
Above us only sky
Imagine all the people
Living for today…
Imagine there’s no countries
It isn’t hard to do
Nothing to kill or die for
And no religion too
Imagine all the people
Living life in peace…
You may say I’m a dreamer
But I’m not the only one
I hope someday you’ll join us
And the world will be as one
Imagine no possessions
I wonder if you can
No need for greed or hunger
A brotherhood of man
Imagine all the people
Sharing all the world…
You may say I’m a dreamer
But I’m not the only one
I hope someday you’ll join us
And the world will live as one

…i nie ma po co żyć. To też jest tu napisane expressis verbis. Ponieważ "nothing to kill or die for" znaczy dokładnie tyle, co "nothing to live for".

Zabawne, co można znaleźć w tekstach piosenek, gdy się je przeczyta ze zrozumieniem, nieprawdaż?

 

Postscriptum. Tekst oryginalnie ukazał się tam. Wpadam czasem via RSS na S24, choć generalnie mi się tu nie podoba. Mam nadzieję, że Salon okaże się czymś innym niż mi się wydaje, tzn. serwisem społecznościowym z nieco większymi pretensjami niż Fotka.pl

PS.2 Trzeci raz już edytuję tę notkę - i za każdym razem akapit powyższy zaczyna sięw efekcie od "Post um" zamiast od "Postscriptum". Rewelacja.

 

PS.3 Może za czwartym razem napiszę to jakoś rozstrzelonym drukiem? Wtedy Czytelnik będzie miał okazję zrozumieć, o co chodziło w dwóch poprzednich akapitach:

P O S T S C R I P T U M 
 
No, udało mi się obejść wreszcie Pierwszą Regułę Salonu Dwadzieścia Cztery: ciąg znaków "tpircs" (wspak) jest głęboko niesłuszny
tolep.info
O mnie tolep.info

Interesuje mnie polityka jako las, bo przyglądanie się drzewom z bliska dawno mi zbrzydło. A bawią mnie zupełnie inne rzeczy, o których piszę tam

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka