Ufka Ufka
2765
BLOG

PISie - nie rób tego!

Ufka Ufka Polityka Obserwuj notkę 40

Wiem - powinnam o szczycie, o brunobomberze i o innych bieżączkach. Ale na to nie mam wpływu. Natomiast muszę podjąć działania wyprzedzające w innej sprawie.
Już dawno słyszałam o pomysłach Platformy na temat nowej ordynacji wyborczej do Europarlamentu. Ale dzisiaj w Rzeczpospolitej artykuł o tym, że z PO ma w tej sprawie współpracować PIS. O sześciu okręgach wyborczych trudno się wypowiadać, zwłaszcza, że szczegółów brak. Podobno ma to uderzyć w PSL - no to tym bardziej w mniejsze partie. Może to tak kręci PIS? Chodzi o SP?
Od dawna twierdzę, że na dwa mandaty mają szansę - pan Ziobro i pan Cymański. Pan Kurski mandatu nie zdobędzie - w tej czy innej konfiguracji. I dla tych dwóch mandatów warto współpracować z PO?
No, ale już ta lista krajowa to zupełny horror. Mam przypominać ilu europosłów straciliśmy przy obecnej ordynacji? Ale przynajmniej wyborcy mogą powiedzieć: byłem głupi, bo... głosowałem na X,Y,Z.
Nieważne, że byli na jedynce, ale miałem wybór! Ja miałam - mogę spokojnie patrzeć na Misia Kamińskiego bo głosowałam na dwójkę PISu czyli panią Tomaszewską.
Jeśli pójdziecie w "listę krajową" to wyborcy - wszystkich partii - wam tego nie darują. W ostatnich wyborach do EP frekwencja wynosiła 24,53%. Ja wiem - nie ma progu, nawet jak zagłosuje 5% to "się wybiorą sami".
A PIS może liczyć na żelazny elektorat.
Ale to ja jestem żelaznym elektoratem. I mówię otwartym tekstem - jeśli choć jedno nazwisko na tej liście mnie się nie spodoba - nie idę na wybory. I tak politycy mogą olewać wyborców i zabiegać o miejsce na liście - najwyższe. Ale jakiś ruch jeszcze mamy. A tak? W ustawkach nie biorę udziału, inni pewnie też nie.
Więc przemyślcie sprawę i raczej szukajcie kandydatów. Dorosłych facetach z dorobkiem własnym, nie partyjnym. Bo "zsyłanie do Brukseli" do dzisiaj nam się odbija czkawką.

Ufka
O mnie Ufka

Ufka we własnej osobie :) Skąd czytacie A tyle czyta teraz :) / " /> Złota myśl RRK PSL nie musi - PSL CHCE! Nie opuszcza się zwycięzcy - co najwyżej można się z nim targować i więcej uzyskać. A co ma PiS do zaoferowania PSL? Swoją nędzną koalicję z SLD? Odpowiedz sobie sama - czy lepiej dzielić łupy na trzy, czy na dwa?

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka