wzmianka wzmianka
915
BLOG

Równonoc jesienna 2020

wzmianka wzmianka Obyczaje Obserwuj temat Obserwuj notkę 52

To dzisiaj właśnie "Mimozami jesień się zaczyna" - jak śpiewał Czesław Niemen. Już wielokrotnie pisałam krótkie wzmianki na temat dokładnego czasu przekraczania przez słońce równika dwa razy w roku oraz jego odbijania od zwrotników Raka i Koziorożca. Na mapie czasowej świata, strefy nocy i dnia przesuwają się zmieniając kształty Trudno to dostrzec z dnia na dzień, dlatego chętnie to sobie przypominam w każdym roku. W czasie równonocy obraz rozkładu nocy i dnia na mapie przypomina mi jedną z moich biblioteczek, zamykaną przez dwie szyby - przeźroczystą i właśnie tę czarną - nocną. 

Z internetu dowiedziałam się, że słońce opuści półkulę północną dzisiaj, 22 września 2020 roku 

o godzinie 15:31 naszego czasu  

image

Źródło:   https://24timezones.com/zegar_czas.php#.W6XkvpJaq7M.link 


Łamigłówka w prezencie 

Na długie wieczory proponuję po raz drugi rozwiązanie łamigłówki, którą zadałam już pod notką o równonocy jesiennej dwa lata temu. Wtedy rozwiązywaliśmy ją wspólnie z jedynym Blogerem, któremu zadanie wydało się interesujące. Może tym razem ktoś inny zechce nad tym pogłówkować, bez kija i marchewki. 

Na obrazku poniżej przedstawione są trzy rzuty przedmiotu w osiach x, y, z (z przodu, z boku oraz z lotu ptaka bądź oczami robaka). Wszystkie wymiary są takie same (średnica koła, wysokość i szerokość trójkąta oraz boków kwadratu).


image

Pytanie:

Jak wygląda przedmiot / bryła przedstawiona na rzutniach? 


wzmianka
O mnie wzmianka

Wykształcenie techniczne, praca w zawodzie. Do pisania na S24 namówił mnie wnuk Jędrzej.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości