wzmianka wzmianka
519
BLOG

Krótko o wydobyciu gazu w Ohio

wzmianka wzmianka Energetyka Obserwuj temat Obserwuj notkę 8

Wczoraj opublikowano dane o wydobyciu ropy, gazu i solanki z otworów horyzontalnych za II kwartał 2017 r. w Ohio. Sposób prezentowania dużej liczby danych bardzo mi odpowiada. Pliki z danymi o niewielkich rozmiarach w niczym nie przypominają zestawień polskich, o czym już pisałam kilkakrotnie. Osoby nie znające długiej historii mojej pracy przy amerykańskich danych geologicznych i złożowych z poziomów wiekowo zbliżonych do poziomów rozwiercanych w Polsce, odsyłam do najważniejszej notki: Sprawdzam polskich graczy kartami z Ohio 

Dzisiejsze informacja przypomina o wzroście wydobycia gazu ziemnego z odwiertów poziomych, których liczba stale rośnie. W II kwartale 2017 roku wydobycie pochodziło z 1661 odwiertów, o 105 więcej od liczby z końca 2016 roku. Podstawowe dane o wydobyciu w miliardach stóp sześciennych (1 mld ft3 = ok. 28,3 mln) przedstawiam na wykresie danych z 10. kwartałów.  

imageWydobycie od początku, czyli od roku 2011 przekroczyło już 100 mld m3. W II kwartale wydobyto ok. 11 mld m3 gazu ziemnego razem z LNG.

Wydobycie charakteryzuje się dużą koncentracją pokazywaną na rysunkach wielokrotnie. Oto kilka danych statystycznych o wydobyciu w II kw. 2017 r:

  • Średnia arytmetyczna = 6 624 mln m3 (otwór 462 na liście malejącego wydobycia ze 1661 otworów)
  • Mediana (wartość środkowa, poz. 831) = 3,1 mln m3.
  • Połowa odwiertów dała wydobycie 9,67 mld m3 gazu.
  • Na drugą połowę przypada 1,33 mld  m3 wydobycia.

wzmianka
O mnie wzmianka

Wykształcenie techniczne, praca w zawodzie. Do pisania na S24 namówił mnie wnuk Jędrzej.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka