wywczas wywczas
866
BLOG

Posmoleńskie dzieci - jak to sie zaczynało

wywczas wywczas Polityka Obserwuj notkę 15

Jak widze czas nie nadgryzł moich wpisów, każdy mógłbym ponownie zamieścić właściwie bez utraty jego wagi. Gdy Wyborcza publikuje cykl Posmoleńskie dzieci, przypominał mi sie wpis z 27 lipca 2011 /jeszcze przed ogłoszeniem Raportu Millera/  o tym jak zaczynała akurat Gazeta Warszawska. Faktycznie, bardzo wielu wywąchało swoją zawodową szanse w Smoleńsku. Przytoczę go, bo dobrze opisuje początki tego biznesu :

Salon 24 czyli słup ogłoszeniowy Gazety Warszawskiej

 Gdy tylko mówimy o Smoleńsku, oglądalność nam rośnie - powiedział kiedyś Rymanowski z TNV 24 . Tragedia pomogła wszystkim mediom. Gdy Wyborcza organizowała never ending story o Błasiku przedłuzała ten serial nie tylko po to, aby udowodnić potrzebne politycznie  naciski. Gazeta Polska zrobiła długi serial o sztucznej mgle nie tylko dlatego, aby udowodnic potrzebny zamach. Na gonieniu króliczka zarabia sie  najlepiej. Wszyscy korzystali i korzystają z braku informacji i raportu Millera. Po jego ogłoszeniu koniunktura sie zmniejszy. Na pewno dla nacisków , bezpośrednie zostaną prawdopodobnie wykluczone definitywnie /te w samolocie na pilotów , juz nad Smoleńskiem/, ale zamach ukryty w wiecznej tajemnicy zniszczonego wraku dostarczał bedzie jeszcze pieniędzy długo.

Smoleńsk to spory biznes i sukces odniosły też media stawiające na zamach . Gazecie Warszawskiej  i Prezesowi Bachurskiemu zaczęło bardziej sie powodzić  od maja zeszłego roku .  Przedtem jego liczne spółki / tych od handlu cygarami nie liczę/   jak Numedia , Cody czy Polska Prasa regionalna wydawały miesięczniki Gentleman z redaktorami naczelnymi Saletą i pózniej Mariuszem Pujszo , Home&Market , teraz jeszcze jakos żyje Gazeta Finansowa  , tez spozycjonowana jak Gaz War na czytelnika ostro prawicowego. 

Z krótkiego researchu historia biznesu Bachurskiego wyglada przykro , czyli widzimy stałe balansowanie na krawedzi przezycia  /polecam ten link szczególnie/,  rozpaczliwą walkę o utrzymywanie sie na powierzchni rynku z niszowymi wydawnictwami dla różnych grup czytelników: Gentleman dla młodych wykształconych z reklamami Rolexa , Home& Market o biznesie i inwestycjach , / ich  strony internetowe juz nie działają/,  Gazeta Finansowa troche o finansach, ale pisze tam ostatnio też znany bloger Witold Gadowski, który zapowiadał film o Smoleńsku. Umieszcza teksty filozoficzne o Jeanie Badrillardzie,  tuż  obok w numerze mamy wywiad Zybertowicza o pajęczynie wpływu , czyli "finansowe " mydło, widło i powidło. Tak, Pan Piotr  bardzo kontrowersyjny biznesman, postawił na ostro prawicową niszę, jak Sakiewicz czy Nasz Dziennik.

Gdy klikniemy na strone internetową pierwsze co rzuca sie w oczy to reklama ksiażki Szymowskiego "Zamach w  Smoleńsku", jak na te standardy ogromna, z  wielką ceną 29 plus koszty wysyłki. Prezes Bachurski osobiscie zapraszał blogerów do współpracy , jak Leję , Kokosa 26 , teraz pisza tam też takie  postacie Salonu 24  jak Magda Figurska , Grzegorz Wszołek , Rekontra, FYM , Scios, bardziej znane nicki to Terlikowski i europoseł Czarnecki . Te znamienite nazwiska dodaja wiarygodności Gazecie, a także prawdziwym dowodom zbrodni w  Smoleńsku, takim za 29 zlotych.

Książka ta była intensywnie promowana  w rocznice 10 kwietnia przed Pałacem , wczesniej na salonie reklamowałą ja  w lutym Magda Figurska oraz bloger Witold Gadowski, ten od filozofii , kiedyś dziennikarz sledczy i za Pisu kierownik któregoś programu w telewizji . Niemiłosiernie wyśmiana i wykpiona przez najbardziej nawet zatwardziałych blogerów zamachowych jest od początku synonimem zamachowego obciachu . Okładka reklamuje nowe zdjecia zwłok Prezydenta , pył bomby prozniowej, a jej autor kłamie i oszukuje pokazując fałszywe zdjecia lądowania samolotu w lesie pod smoleńskiem. . Mimo to Piotr Bachurski  stawia na nią mocno nadal, a  autorytety Salonu 24 nadal pomagają  jej  w tworzeniu tak potrzebnej  wiarygodności. Tak sie lepiej sprzedaje .

W każdej firmie mamy zródła zysku i mało ważne boki. Szymowski tam może być nie tylko zródłem "prawdy" ale własnie też fundamentem zysku. Wydała go  spółka Bollinari Publisching House z Prezesem Zarzadu  Piotrem  Bachurskim , reklamuje należąca do niego właśnie Gazeta Warszawska sp. Zoo z prezesem zarządu Bachurskim , a zyski z dystrybucji zabiera United Express w której 99% udziałów ma oczywiscie ten sam Piotr Bachurski.

Na jego miejscu   zrobiłbym chyba  podobnie .Zaprosiłbym do współpracy co bardziej opiniodawczych w środowisku spiskowo-zamachowym blogerów. Niektórych zadowoliłbym samym faktem publikacji /są na to łasi/,  a innym  rzuciłbym jakąś wierszówkę , niedużą. Poprosiłbym, aby te same teksty publikowali na Salonie 24 z dopiskiem /artykuł z Gazety Warszawskiej / - to darmowa reklama. Jako ambasadorzy mojej marki za darmo będa reklamowali mi książke, a napewno nie wystąpią przeciwko niej. Przeciez bedą zainteresowani dalej wierszówką, więc tak łatwo z brakiem zamachu sie nie pogodzą.To by oznaczało zmianę profilu naszego pisma i brak wypłaty . A jesli nie oni , to znajdą sie tacy inni, którzy podtrzymają ogień pod smoleńskim kociołkiem.. Na razie " nasi"  tworza zgrany team i ostro pracują na Salonie 24 .

Tak  wiem , ksiazka Szymowskiego  odpowiada poglądom i umysłowej  możliwości oceny sytuacji przez Wszołka czy Sciosa czy reszty tych blogerów , nie mają nic przeciwko reklamowaniu swoim nazwiskiem tych bzdur. Ale czy w jakiejs mierze / może  nieświadomie/, nie pełnią oni roli przedstawicieli handlowych nieudanego  biznesmena Bachurskiego? - który  po własciwie już upadku Gentlemana i Home & Market, zwąchał jednak pieniądze w  smoleńskim zamachu . Z faktu, ze jakoś łaczy ich wspólnota finansowego interesu i jadą na jednym wózku nie wynika , ze piszą na zamówienie. Tak sie chyba samo sklada , ze dzisiaj smoleński Przedstawiciel Handlowy  Grzegorz Wszołek zrobił wpis o Białej ksiedze Macierewicza żaląc sie nad jej  ignorowaniem przez media. Inny smoleński Przedstawiciel Handlowy Scios już tyle napisał o moralnym paradygmacie katastrofy ale nie zauwazył , że Szymowski juz wszystko wyjaśnił . Przecież gdyby miał coś przeciwko jego bzdurom, to by je skrytykował..... Jesli Ścios  nie zgodziłby sie na swoją rolę, nasz zaradny biznesmen znalazłby innych, może nawet lepszych.
Na koniec dygresja .

Biznes smoleński /ten zamachowy bo naciskowy jako żródlo pieniedzy  skończy sie  dość szybko po Raporcie Millera / generalnie idzie  na blefie jak Szymowski . Smoleńskich przedstawicieli handlowych jest na Salonie 24 wielu , przeciez inni współpracownicy Gazety Polskiej tez coś z tego mają . Witold Gadowski  czuł sie zobowiązany pomóc pracodawcy w reklamie tej ksiązki , za felietoniki o filozofii , a może ma tylko szanse na dofinansowanie swojego filmu o Smoleńsku przez Bachurskiego ? Dystrybucja należałaby do United Express...  Ale ten wielki blef bedzie generalnie mozliwy dalej,  gdy Pis przegra wybory . Na kontrze do Tuska "ukrywajacego prawdę" można lepiej zarobić. Macierewicz w rządzie przecież musiałby albo udowodnic "obezwładnienie" czyli coś naprawde i realnie zrobić albo milczeć, miałby za poważnych przeciwników, czyli całą opozycję i normalnych ekspertów lotniczych . Poniewaz blef , insynuacje i spiski bardziej  są skuteczne w marketingu szeptanym , z ukrycia i z za węgła.

Opozycja dla całego lobby smoleńskiego bedzie lepsza od udziału w rządzie .  Tak można tez myśleć, więc gdy Pis przegra wybory , Sakiewicz, ND i te  biznesowe środowiska nie będą  miały  powodu do płaczu , wręcz przeciwnie moim zdaniem. Trzeba tylko zadbać o wieczną tajemnicę  zniszczonego wraku.....  

 

 

 

wywczas
O mnie wywczas

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (15)

Inne tematy w dziale Polityka