xpictianoc xpictianoc
109
BLOG

Zamordowanie młodego hindusa za bluźnierstwo w Pakistanie

xpictianoc xpictianoc Polityka Obserwuj notkę 0
Jagdeesh Kumar młody hindus został zamordowany przez muzułmańskich współpracowników. Podobnie jak w przypadkach dotyczących chrześcijańskich ofiar oskarżeń o bluźnierstwo tak i w tym wypadku widać naruszenie praw religijnej mniejszości.

Skazany na śmierć przez swoich współpracowników 22 letni Jagdeesh Kumar był bity przez ponad pół godziny i zostawiony aby umrzeć w fabryce skóry gdzie pracował. Skazanie go za bluźnierstwo przez współpracowników było podyktowane niesławnym już prawem nakazującym karę śmierci za zbeszczeszczenie lub bluźnierstwo przeciwko Islamowi, Koranowi czy "prorokowi" Mahometowi".

Arcybiskup Lahore i przewodniczący Konferencji Episkopatu Pakistanu, John Saldanha surowo potępił to zabójstwo.
"Zmiany prawa o bluźnierstwie aby zapobiec nadużyciu nie znalazło potwierdzenia wśród zwykłego życia ludzi, ciągle są ofiary kiedy ludzkie kierowani są emocjami i biorą prawo we własne ręce" - powiedział hierarcha.

W Pakistanie hindusi stanowią niespełna 1,6% z przeszło 160mln populacji kraju.

więcej tu
xpictianoc
O mnie xpictianoc

Modlitwa Świętego Tomasza z AkwinuPanie, Ty wiesz lepiej, aniżeli ja sam, że się starzeję i pewnego dnia będę stary. Zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji. Odbierz mi chęć prostowania każdemu jego ścieżek. Uczyń mnie poważnym, lecz nie ponurym. Uczynnym, lecz nienarzucającym się. Szkoda mi nie spożytkować wielkich zasobów mądrości, jakie posiadam, ale Ty, Panie, wiesz, że chciałbym zachować do końca paru przyjaciół. Wyzwól mój umysł od niekończącego się brnięcia w szczegóły i dodaj mi skrzydeł, bym w lot przechodził do rzeczy. Zamknij mi usta w przedmiocie mych niedomagań i cierpień w miarę, jak ich przybywa, a chęć ich wyliczania staje się z upływem lat coraz większa. Nie proszę o łaskę rozkoszowania się opowieściami o cudzych cierpieniach, ale daj mi cierpliwość wysłuchania ich. Nie śmiem Cię prosić o lepszą pamięć, ale proszę o większą pokorę i mniej niezachwianą pewność, gdy moje wspomnienia wydają się sprzeczne z cudzymi. Użycz mi chwalebnego poczucia, że czasem mogę się mylić. Zachowaj mnie miłym dla ludzi, choć z niektórymi z nich doprawdy trudno wytrzymać. Nie chcę być świętym, ale zgryźliwi starcy to jeden ze szczytów osiągnięć szatana. Daj mi zdolność dostrzegania dobrych rzeczy w nieoczekiwanych miejscach i niespodziewanych zalet w ludziach. Daj mi, Panie, łaskę mówienia im o tym...

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka