Prawy i Skuteczny Prawy i Skuteczny
54
BLOG

Gorzka chwała

Prawy i Skuteczny Prawy i Skuteczny Kultura Obserwuj notkę 0
W mojej ojczyźnie Gdzie smutno i szaro Chcę by sumienie Było dla nas karą

W mojej Ojczyźnie

Która wciąż choruje

I którą gnębi

Sieroca choroba


W mojej ojczyźnie

Której nie opuszczę

I będę czuwał

Na zarosłych grobach


W mojej ojczyźnie

Gdzie smutno i szaro

Chcę by sumienie

Było dla nas karą


I by nas budził

Bunt sumienia

Który w anioły

Nas przemienia


A zdrajca nas

Już nie niewolił

I drżał przed siłą

Narodowej woli


Która by wiodła

Ku przyszłości

Przez Ojców naszych

Święte kości


Które nam świecą

W naszych dziejach

Niczym drogowskaz

I nadzieja


Że nas nie hańbi

Dziś od nowa

Znów Targowicy

Podła zmowa


W mojej ojczyźnie

Gdzie prawda umiera

Będę z was maski

Aż do krwi odzierał


Aby pod raną

Narodowej duszy

Kamień wolności

Się poruszył


A tocząc się

Przez grzbiety krwawe

Dał nam zrozumieć

Narodową sprawę


Zawsze byłaś mi Matką

Serca mi nie złamią

Gdy trzeba życiem świadczyć

Więzy krwi nie kłamią


Tutaj tylko prostuję

Skrzydła przestrzelone

Choć drzewo nieraz wkłada

Skrwawioną koronę


Chociaż gwoździem krwawi

Pod ciężarem ciała

Do Polski przybita

Moja gorzka chwała


Polska to nie Polin

Panie Prezydencie

Nie oddamy Polski

Zdradą czy w prezencie!

 


https://niepoprawni.pl/blog/lwow47/gorzka-chwala-0

prawica

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura