Materiały opracowane albo uznane za ważne przez Blogerów i Komentatorów w blogu FYM-a. W tym blogu nie komentujemy, służy on tylko do umieszczania pomocnych materiałów. Ewentualne komentarze, dopiski, uzupełnienia - prosimy umieszczać pod bieżącą notką FYM-a.
Na podstawie komentarzy A-Tema i Andera (linki na dole):
Kluczowe dla wyjaśnienia przebiegu tragedii urządzenia TAWS i FMS, które są zasadnie podejrzewane o niewłaściwe funkcjonowanie, Rosja wysłała do badania w USA, do komórki badawczo-rozwojowej wytwórcy (który moze byc - przyp epitwo) zainteresowany nie odczytem (który jest elementarną czynnością serwisową) lecz UKRYCIEM ewentualnego FELERNEGO PROGRAMU FUNKCJONOWANIA!
Oddanie TAWS-a i FMS-ów do analizy producentowi stawia tego producenta po stronie zainteresowanych ukryciem wad ich produktu: wadliwego funkcjonowania i (w szczególności) wadliwych danych.
Producent FMS/TAWS - UASC - od wielu lat prowadzi jakąś formę współprawcy z Rosjanami, o czym mozna przeczytac na stronie:
http://www.aviationweek.com/shownews/99nbaa2/topsto09.htm
"Universal's new UNS-1 flight management systems are designed to provide needed capabilities enhancements in the communication, navigation, surveillance and air traffic management environment of the future.Each new Super FMS contains an integral 12-channel combined GPS/GLONASS receiver, providing increased accuracy, integrity and availability for navigation enroute and on non-precision approaches worldwide.
The Universal receiver combining U.S. GPS and Russian GLONASS satellite positioning systems is believed to be the first to be certified by the FAA, said Universal R&D and engineering GM Frank Hummel.(...)
The new FMSes will replace the UNS-1C, UNS-1D and UNS-1K systems. The new designations will be UNS-1E, UNS-1F and UNS-1L.(...)
By Jim Street
NBAA 1999, Atlanta, Ga."
Tłumaczenie:
"Nowe systemy zarządzania lotem firmy Universal UNS-1 są tak zaprojektowane, aby ulepszyć zdolności komunikacji, nawigacji, nadzoru i w przyszłości zarządzania ruchem powietrznym.Każdy nowy Super FMS zawiera zintegrowany 12-kanałowy odbiornik sygnałów GPS / GLONASS, zapewniający zwiększoną precyzję, integralność i dostępność nawigacji podczas lotu (przelotu) oraz podejść tzw. nieprecyzyjnych na całym świecie.
Uważa się, że odbiornik firmy Universal łączący możliwości amerykańskiego systemu pozycjonowania satelitarnego GPS i rosyjskiego GLONASS będzie pierwszym, który zostanie zaaprobowany przez FAA, powiedział Frank Hummelz z działu Badań i Rozwoju firmy Universal. (Jim Street
NBAA 1999, Atlanta)"
xxx
Nie podważam danych odczytywanych w USA; uważam tylko, że i w tym przypadku należy do nich podchodzić ostrożnie. Zwracam uwagę, że tak naprawdę nic na ten temat nie wiemy. W żadnych dokumentach (MAK, komisja Millera) nie ma ani słowa o tym, kto te dane odczytywał, jaki był skład osobowy osób nad tym pracujących ze strony MAK i instytucji amerykańskich oraz POLSKICH(tak, ponoć był przy tym ktoś ze strony polskiej) - nie ma żadnego załączonego protokołu, żadnych nazwisk ani podpisów.
Absolutnie nie mam jednak zamiaru podważać w ten sposób pracy Blogerów (np. Panów KaNo czy Kaczazupa - przyp.epitwo) przy użyciu danych TAWS - wręcz przeciwnie, bo wnioski wynikające z tych danych, między innymi również dzięki Panów pracy, są zaskakujące..."
FAA - Federal Aviation Administration, http://www.faa.gov/
http://freeyourmind.salon24.pl/331157,jesli-wsi-jest-ok-to-i-gru-jest-ok#comment_4795646
http://freeyourmind.salon24.pl/331157,jesli-wsi-jest-ok-to-i-gru-jest-ok#comment_4795718
http://freeyourmind.salon24.pl/331157,jesli-wsi-jest-ok-to-i-gru-jest-ok#comment_4796458
umieściła: epitwo
Materiały opracowane albo uznane za ważne przez Blogerów i Komentatorów w blogu FYM-a. W tym blogu nie komentujemy, służy on tylko do umieszczania pomocnych materiałów. Ewentualne komentarze, dopiski, uzupełnienia - prosimy umieszczać pod bieżącą notką FYM-a.
Inne tematy w dziale Polityka