Hirek Wrona pożegnał się ze słuchaczami radiowej "Trójki". Fot. Facebook/Marek Napiórkowski
Hirek Wrona pożegnał się ze słuchaczami radiowej "Trójki". Fot. Facebook/Marek Napiórkowski

Kolejna gwiazda odchodzi z "Trójki". Hirek Wrona: "Kończy się mój piękny sen"

Redakcja Redakcja Media Obserwuj temat Obserwuj notkę 175

Hirek Wrona - w geście solidarności z Markiem Niedźwieckim - zrezygnował z pracy w radiowej "Trójce". - Trójka byłą dla mnie najwspanialszą przygodą mojego życia. Nie będę kalał własnego gniazda - zapewnił dziennikarz muzyczny. Jeden z członków Rady Mediów Narodowych złożył wniosek o dymisję prezes Polskiego Radia Agnieszki Kamińskiej. 

Marek Niedźwiecki - związany z Programem III Polskiego Radia i Listą Przebojów Trójki od początku lat 80. - rozstał się z publicznym nadawcą po tym, jak dyrekcja rozgłośni zdjęła utwór Kazika Staszewskiego "Twój ból jest lepszy niż mój" z 1998 notowania. Teraz w jego ślady poszedł Hirek Wrona. 

- Dziś postanowiłem pożegnać się z Trójką. Napisałem w tej sprawie do Dyrektora Programu III. Być może spotkamy się jeszcze we wtorek i w środę. Taki był plan. Jednak nie mam tej pewności - zakomunikował znany dziennikarz muzyczny w mediach społecznościowych. 

- Bardzo wszystkim Trójkowiczom dziękuję za wsparcie, za wiedzę, za naukę zawodu i za wszystkie dobre fluidy. Niezmiennie ciepłe słowo kieruję do moich radiowych Ojców: Jana Chojnackiego, Wojciecha Manna i Grzegorza Wasowskiego. Dziękuję wszystkim Szanownym Słuchaczom!  Dzięki Wam mogłem się rozwijać i dla Was tak bardzo się starałem - napisał Wrona. 

Symbol "Trójki" zapewnił, że nie będzie więcej zabierał głosu na temat rezygnacji z prowadzenia audycji, jak i też powstrzyma się od krytyki publicznego radia. - To jedyne oświadczenie w tej sprawie. Nie będę zabierał już głosu na temat przyczyn mojej dymisji. Proszę o uszanowanie mojej woli. Trójka byłą dla mnie najwspanialszą przygodą mojego życia. Nie będę kalał własnego gniazda - podkreślił Wrona. 


Piosenka Kazika była debiutem i od razu pojawiła się na miejscu pierwszym w Liście Przebojów Trójki. Prowadzącym audycję był Marek Niedźwiecki. I to jego miał na myśli prawdopodobnie dyrektor Programu III PR, gdy w oświadczeniu ogłosił "manipulację przy liczeniu głosów" w notowaniu. 

- Szanowni Słuchacze, podczas elektronicznego głosowania nad Listą Przebojów Trójki w dn. 15.05.2020 r. został złamany regulamin i do głosowania wprowadzono piosenkę spoza listy. Nadto dokonano manipulacji przy liczeniu głosów oddawanych na poszczególne piosenki, co zafałszowało wynik końcowy. Wyrażamy ubolewanie i przepraszamy wszystkich słuchaczy za zaistniałą sytuację. Na kolejne głosowanie Listy Przebojów Trójki zapraszamy 22 maja o stałej porze - brzmi oświadczenie dyrektora Tomasza Kowalczewskiego. 

Tłumaczenia szefostwa "Trójki" nie przekonują wielu dziennikarzy, polityków oraz członków Rady Mediów Narodowych. Grzegorz Podżorny, który zasiada w tym gremium z rekomendacji Kukiz'15, złożył wniosek o odwołanie prezes Polskiego Radia Agnieszki Kamińskiej - podało press.pl. 

- Na prośbę Pawła Kukiza, przedstawiciel Kukiz'15 w Radzie Mediów Narodowych, Grzegorz Podżorny, złoży wniosek o natychmiastowe odwołanie prezes Polskiego Radia za tolerowanie skandalicznego cenzurowania piosenki Kazika i o rozpisanie otwartego konkursu na to stanowisko - czytamy na profilu Stanisława Tyszki z Koalicji Polskiej. 

PiS ma jednak większość w Radzie Mediów Narodowych - na 5 członków, partia rządząca rekomendowała trzech. Joanna Lichocka wzięła w obronę kierownictwo "Trójki".

- Chciałabym wyrazić publicznie wyrazy wsparcia dla prezes PR Agnieszki Kamińskiej i dyrektora PR3 Tomasza Kowalczewskiego. Mają trudną pracę, narażeni są na ataki z różnych stron. W tej sprawie mają rację - stwierdziła posłanka PiS. 

GW


Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura