Nie żyje Barbara Lityńska. Źródło: Facebook/Teatr 21
Nie żyje Barbara Lityńska. Źródło: Facebook/Teatr 21

Nie żyje aktorka Barbara Lityńska. Grała w teatrze, a dodatkowo opiekowała się dziećmi

Redakcja Redakcja Teatr Obserwuj temat Obserwuj notkę 6
W wieku 50 lat zmarła aktora oraz autorka wierszy - Barbara Lityńska. Była jedną z najbardziej rozpoznawalnych artystek z zespołem Downa. W 2021 roku zmagała się z tragedią rodzinną - zmarł jej ociec, znany polityk Jan Lityński.

Zmarła Barbara Lityńska. "Zawsze będziesz z nami" 

"Kochani, ze złamanymi sercami, dzielimy się z Wami najsmutniejszą wieścią, że Nasza Najdroższa i Niezastąpiona Aktorka, Poetka i Rewolucjonistka Barbara Lityńska, po długiej chorobie odeszła dzisiaj rano. Barbaro, Basiu, Baśka - zawsze będziesz z nami! Na każdej scenie świata" – poinformował na Facebooku Teatr 21. 

Grała w serialu i deskach teatru 

Barbara Lityńska była jedną z najpopularniejszych artystek z zespołem Downa. Aktorka od lata grała w Teatrze 21, który tworzony jest przez osoby właśnie z tą chorobą. Gościnnie wystąpiła także w Teatrze Niezwykłym Stowarzyszenia Otwarte Drzwi, na Scenie Lubelskiej występowała w spektaklu "Święty Market". 

Oprócz sceny teatru, Lityńska wystąpiła również w serialu "Głęboka woda", gdzie u boku m.in. Marcina Dorocińskiego wcieliła się w rolę Matyldy. Barbara Lityńska została też bohaterką reportażu „Uśmiech do życia”, który opowiada o osobach z zespołem Downa. Oprócz aktorstwa kobieta pracowała w synagodze, gdzie pomagała dzieciom i na kuchni. 

Tragedia w rodzinie Lityńskiej 

W lutym 2021 roku rodzina Lityńskich mierzyła się z tragedią rodzinną. Ojciec Barbary, znany polityk Jan Lityński wskoczył do rzeki, by ratować psa i utonął. 

Jan Lityński był działaczem Komitetu Obrony Robotników, doradcą "Solidarności", posłem na Sejm i współpracownikiem prezydenta Bronisława Komorowskiego. Miał 75 lat. – Byłeś super tatą. Byłeś dla mnie dobrym ojcem. Gdy miałam operację oka, byleś ze mną. Gdy tego potrzebowałam, zawsze w ważnych chwilach byłeś ze mną. Za to Ci dziękuję – mówiła po śmierci ojca Barbara Lityńska. 

MP

Czytaj dalej:

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura