Nowy Maybach z hybrydą to prawdziwa gratka. Szybko się go ładuje

Redakcja Redakcja Motoryzacja Obserwuj temat Obserwuj notkę 15
Mercedes-Maybach S 580 e to pierwszy model z hybrydowym napędem plug-in w historii koncernu. Nie jest jeszcze znana jego cena, ale można założyć, że będzie wyższa od ceny Mercedesa-Maybacha klasy S z klasycznym napędem, za którego trzeba zapłacić od 920 tys. zł wzwyż.

Luksusową limuzynę będzie napędzać sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy Mercedesa o pojemności 3.0 l, który samodzielnie wytwarza 367 KM mocy i 500 Nm momentu obrotowego. Współpracuje z nim silnik elektryczny o mocy 150 KM i momencie obrotowym wynoszącym 440 Nm. Łączna moc auta to 510 KM i 750 Nm, pozwala rozpędzić wóz do 100 km/h w czasie 5,1 sekundy i osiągnąć 250 km/h prędkości maksymalnej. 

Zużycie paliwa w Maybachu

Na samy silniku elektrycznym auto pojedzie maksymalnie 140 km/h. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym ma wynosić 0,8-1,0 l/100 km, emisje CO2 w takim samym cyklu to 18-23 g/km, a zużycie energii elektrycznej 22,9-25,0 kWh/100 km) wg WLTP. Przypomnijmy, że, że WLTP to skrót od zwrotu Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure i jest obowiązującym od września 2017 roku standardem pomiaru zużycia paliwa albo energii i emisji dwutlenku węgla przez samochody osobowe oraz dostawcze o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony. 

Wszyscy producenci muszą podawać dane dotyczące zużycia paliwa i energii zgodnie z tą procedurą. Wcześniej obowiązywały inne normy, ale bardzo często wartości podawane w opisie technicznym samochodu jako spalanie znacznie różniły się od tych rzeczywistych. Dzięki WLTP wartości, które znajdujące się w specyfikacjach technicznych aktualnie dostępnych modeli są znacznie bliższe prawdzie. Zasięg do 100 kilometrów w trybie elektrycznym (WLTP)*, w zależności od konfiguracji samochodu, oraz 150-konny silnik elektryczny sprawiają, że luksusowa limuzyna może poruszać się bez lokalnej emisji CO 2 , zarówno w mieście, jak i na trasach międzymiastowych.  


Ładowanie w pół godziny

Standardowe wyposażenie obejmuje trójfazową ładowarkę AC o mocy 11 kW. Na życzenie dostępna jest ładowarka DC o mocy 60 kW, umożliwiająca szybkie ładowanie prądem stałym - pełne uzupełnienie energii w niemal całkowicie rozładowanym akumulatorze przy użyciu tej funkcji trwa jedynie około 30 minut. 

Mercedes-Maybach to niemiecki producent samochodów luksusowych i sportowych z siedzibą w Stuttgarcie działający od 2002 roku. Należy do koncernu Mercedes-Benz Group. Historia firmy sięga roku 1909, kiedy to niemiecki konstruktor Wilhelm Maybach wraz z synem Karlem założyli przedsiębiorstwo Maybach Motorenbau, które początkowo wytwarzało silniki o dużej mocy do sterowców Zeppelin. 

Wraz z upływem lat i zdobytym doświadczeniem, przedsiębiorstwo nawiązało współpracę z koncernem Daimler-Motoren-Gesellschaft działającym w branży motoryzacyjnej i zaczęło konstruować samochody. Od 1921 r. Wilhelm i Karl Maybachowie rozpoczęli budowę samochodów, a nazwa Maybach uchodzi za wzorzec motoryzacyjnego luksusu, wysmakowanego stylu oraz najwyższego statusu. Celem jej założycieli było tworzenie „najlepszego z najlepszych”. Ta sama myśl charakteryzuje niepowtarzalną aurę, jaką dziś roztacza Mercedes-Maybach.

- Legendarna marka nieustannie odkrywa siebie na nowo, przekraczając najwyższe oczekiwania wobec tego, co niezwykłe. Z sukcesem: aktualny Mercedes-Maybach Klasy S od momentu wprowadzenia na rynek w 2021 r. cieszy się stale rosnącym zainteresowaniem - powiedział podczas premiery Daniel Lescow, szef marki Mercedes-Maybach w Mercedes-Benz Group AG. - Nasz pierwszy model z hybrydowym napędem plug-in łączy typowe dla Maybacha luksusowe doświadczenia z lokalnie bezemisyjną jazdą w trybie elektrycznym. Stanowi kluczowy krok w transformacji naszej tradycyjnej marki w kierunku elektrycznej przyszłości. A jeszcze w tym roku zaprezentujemy nasz pierwszy model w pełni elektryczny - dodaje.  


Maybach w elektryku to cisza za kółkiem

Mercedes-Maybach S 580 e to czysta przyjemność z jazdy, w wyłącznie elektrycznym trybie w jego wyjątkowo dobrze wyciszonym wnętrzu panuje jeszcze niższy poziom hałasu. Limuzyna porusza się niemal bezszelestnie i przy zerowej lokalnej emisji spalin. Elementy wyróżniające hybrydowy wariant plug-in zostały dyskretnie zintegrowane z typowym dla Maybacha inżynierskim podejściem – na przykład gniazdo ładowania ukryto po lewej stronie nadwozia, w reflektorach pojawiły się niebieskie akcenty kolorystyczne, a zestaw wskaźników na bieżąco podaje stan naładowania akumulatora.

Mercedes-Maybach S 580 e najpierw będzie sprzedawany w Chinach, a potem trafi do sprzedaży w Tajlandii, Europie i innych regionach. 

Fot. Mercedes-Maybach S 580 e 

Tomasz Wypych

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie