na zdjęciu: kolejka do kas w sklepie, zdjęcie ilustracyjne. fot. PAP/Łukasz Gągulski
na zdjęciu: kolejka do kas w sklepie, zdjęcie ilustracyjne. fot. PAP/Łukasz Gągulski

Niemiecki sprzęt podbił serca Polaków. Nasz kraj to kluczowy rynek dla producenta

Redakcja Redakcja Handel Obserwuj temat Obserwuj notkę 30
Polacy pokochali Thermomix do tego stopnia, że Polska stała się najważniejszym rynkiem zbytu dla niemieckiego producenta. Niemiecki producent przekazał, że łączna wartość sprzedanych w Polsce towarów i usług Vorwerk Gruppe wynosiła około 290 mln euro (ponad 1,2 mld złotych). Nie można też zapomnieć o konkurencyjnym produkcie sieci Lidl. Dyskont rzucił rękawicę producentowi Thermomixa i stworzył łudząco podobny sprzęt, co skończyło się nawet sprawą w sądzie.

Polacy pokochali Thermomix. Niemcy zarabiają na tym krocie

O sprawie pisze Business Insider Polska. Producent urządzenia udzielił informacji portalowi - wynika z nich, że łączna wartość sprzedanych w Polsce towarów i usług wynosiła około 290 mln euro (czyli ponad 1,2 mld złotych). Przedstawiciele Vorwerk podkreślili, że poza ojczystym krajem jesteśmy dla nich najważniejszym rynkiem.

Co to oznacza w praktyce? Z danych wynika, że w 2023 roku na terenie Polski sprzedano aż 232 tys. popularnych robotów kuchennych. Więcej sprzedano tylko w Niemczech.

Warto wspomnieć, że sam Thermomix to nie jedyny źródło zarobku niemieckiego giganta w Polsce. W przychodach firmy coraz większe znaczenie mają cyfrowe usługi abonamentowe, jak flagowa platforma z przepisami kulinarnymi Cookidoo, która cieszy się 5 mln użytkownikami w kwietniu bieżącego roku.


Lidlomix czy Thermomix? Lidl stworzył własne urządzenie

Popularność niemieckiego robota kuchennego sprawiła, że na rynku pojawiła się masa łudząco podobnych urządzeń. Jednym z nich jest Lidlomix - produkowany oczywiście na zlecenie Lidla i sprzedawanych w hipermarketach tej sieci. Ma on bardzo podobne funkcje, ale jest oczywiście znacznie tańszy.

W pewnym momencie sprawa trafiła nawet do sądu. Vorwerk, czyli właściciel Thermomiksa, twierdzi, że używanie terminu "Lidlomix", czy "Biedromix" stanowi jednoznaczne nawiązanie do ich produktu. A to sprawiać może wrażenie, że produkty z Lidla i Biedronki stanowią tańszą wersję Thermomiksa. - Co oczywiście nie jest prawdą - twierdzi koncern. Oskarżył też konkurentów o kradzież patentu.

Lidl przegrał w tej sprawie proces m.in. na terenie Hiszpanii. Tamtejszy wymiar sprawiedliwości uznał, że sprzedawany w niemieckiej sieci i produkowany na jej zamówienie sprzęt o nazwie Monsieur Cousine (zwany w Polsce "lidlomiksem") narusza właśnie patenty Thermomiksa i musi zostać wycofany z rynku.


Lidlomix - cena. Ile kosztuje urządzenie Lidla?

Maszyny sprzedawane w popularnych dyskontach można było nabyć nawet za 1,5 - 2 tys. złotych. Tymczasem Thermomix kosztuje ostatnio około 7 tys. zł.

MB

na zdjęciu: kolejka do kas w sklepie, zdjęcie ilustracyjne. fot. PAP/Łukasz Gągulski


Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka