Fot. Pixabay.com
Fot. Pixabay.com

Gigant szykuje masowe zwolnienia. Tym razem chodzi o branżę medialną

Redakcja Redakcja Media Obserwuj temat Obserwuj notkę 75
Wirtualna Polska planuje zwolnić nawet 120 pracowników. Jak wytłumaczono w mailu przesłanym pracownikom, decyzja została podjęta w związku z brakiem realizacji budżetu". Zysk Wirtualna Polska Holding w pierwszym kwartale był niższy od zakładanego.

Wirtualna Polska przeprowadzi proces zwolnień grupowych

Portal press.pl publikuje fragmenty maila, który otrzymali pracownicy. "W ostatnich tygodniach przeprowadziliśmy przegląd efektywności biznesowej oraz struktury organizacyjnej. Wiemy, że musimy skoncentrować się na projektach o największym potencjale wzrostu, zarówno wydawniczych, jak i reklamowych oraz technologicznych. Tam chcemy zwiększać inwestycje i zatrudnienie" – napisano. 

W dalszej części poinformowano, że "w warunkach braku realizacji budżetu, podjęto decyzję o redukcji zatrudnienia w części obszarów i powrocie do biur menedżerów". 

"Proces restrukturyzacji i zwolnień grupowych obejmie maksymalnie 120 pracowników Wirtualnej Polski Media, co stanowi 10 proc. zatrudnionych" – czytamy. 


Zysk Wirtualnej Polski niższy od zakładanego

Zysk netto j.d. Wirtualnej Polski wzrósł o 15,9 proc. do 16,7 mln zł - podała spółka w raporcie. Konsensus PAP Biznes zakładała 18,8 mln zł zysku j.d.

Wirtualna Polska Holding w pierwszym kwartale 2024 roku zwiększyła przychody o 12,7 proc. do 349,8 mln zł. Konsensus PAP Biznes zakładał 347,8 mln zł przychodów.

Skorygowana EBITDA zwiększyła się o 11 proc. do 84 mln zł wobec oczekiwań analityków na poziomie 82,1 mln zł.

"W pierwszym kwartale dobre wyniki zawdzięczamy segmentowi turystycznemu, którego wzrosty rok do roku przekroczyły 36 proc. W reklamie, pozostającej pod presją makroekonomiczną, szukamy oszczędności, w tym realizujemy projekty współdzielenia rozwoju naszej technologii z lokalnymi konkurentami, aby wspólnie przeciwstawiać się tym globalnym" – powiedział cytowany w komunikacie prasowym Jacek Świderski, prezes.

Najważniejsze projekty WP 

Najważniejszymi projektami technologicznymi rozwijanymi w obszarze reklamy - obok WP Ads - są WPartner oraz WPlatform.

WPartner to platforma SSP (Supply-Side Platform), która pozwala innym wydawcom na skuteczną monetyzację swoich powierzchni reklamowych dzięki unikatowej, autorskiej technologii WP opartej o model programmatic. Rozwiązanie umożliwia wydawcom wybór optymalnej oferty w czasie rzeczywistym, bez konieczności integracji systemów z wieloma podmiotami zewnętrznymi.

WPlatform to narzędzie reklamowo-wydawnicze dla średnich i małych wydawców internetowych. WP udostępnia w nim swoje oprogramowanie w technologii SaaS. Wydawcy mogą korzystać zarówno z systemu zarządzania treściami (CMS) służącego do wydawania serwisów WP, jak i siatki reklamowej, narzędzi optymalizacyjnych i analitycznych.

Przychody ze sprzedaży segmentu reklama i subskrypcje wzrosły w I kwartale 2024 roku o 2 proc. do 166,4 mln zł.

Przychody ze sprzedaży segmentu turystyka zwiększyły się o 36,2 proc. do 126 mln zł.

Przychody ze sprzedaży segmentu finanse konsumenckie spadły o 3,1 proc. do 47,5 mln zł.

MB/MP

Fot. Biuro, komputer. Źródło: Pixabay.com

Czytaj dalej:

Udostępnij Udostępnij Lubię to! Skomentuj75 Obserwuj notkę

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura