Mam nadzieję, że te statystyczne 5% inteligentnych Czytelników już wie(albo wiedziało już wcześniej), że 10-04-2010 na Siewiernym działał system bliskiej nawigacji RSBN.
System PRMG (najpewniej w wersji PRMG-76UM, chociaż anteny znane ze zdjęć sprzętu na Siewiernym wydają się nowocześniejsze), który standardowo współpracuje z "ruskim ILS", czyli systemem naprowadzania zgodnym ze standardem ICAO cat.1.
Minima dla tej kategorii, to 60x800 m. Takie uprawnienia posiadał też mjr Protasiuk, świetnie wyszkolony pilot i instruktor.
Na kartach podejścia, które są obowiązującym pilota dokumentem, ten rodzaj podejścia jest opisany jako PMC(RMS)
Temat RSBN jest TEMATEM ZABRONIONYM przez służby i rząd państwa polskiego.
Nie podjęła go komisja idioty Laska i nie dotyka go grupa podkomediantów kontrolowanych przez ludzika z Żoliborza, który sam ze sobą doszedł do prawdy.
Co ciekawe, fałszywa informacja, że Tu-154M nie posiadał na pokładzie urządzeń współpracujących z RSBN jest zgodnie popierana przez obie strony. Broni jej Tiger i broni jej sekta fizoli smoleńskich.
Co ja zrobię, że jako jedyny (wyłączająć JF) bronię tej Prawdy.
No i w końcu - od propagandy (politycznie słusznej), do faktów. Kolejne korepetycje dla niedouczonych dzieciaczków pokroju Nudny i Gwant, który nie umiał znaleźć nawet wskazanego dokumentu w raporcie KBWL LP.
W jaki sposób można ustawić reżim RSBN za pomocą pulpitu sterowania KURS-MP70 ?
Ano można, nawet jak nie ma takiego opisu na przełączniku. Otóż pozycji CΠ-50(SP-50) przypisuje się funkcję RSBN, a resztę robi "magiczna skrzynka". Dodatkowo w gratisie przekazuję dzisiaj informację, że sygnał gotowości systemu PRMG byl w 101 "podpięty" pod lampki K1, G1. A poniżej zdjęcie naszego "bohatera". System z RSBN - bez przełącznika RSBN.

Poniżej schemat blokowy systemu KURS-MP-70

Poniżej inna wersja paneli dla KURS-MP70

Poniżej w wersji - izdielje A-324.

Co mówi o tym raport KBWL LP ?
modernizację urządzenia КУРС-МП-70 (KURS MP-70) (аппаратура навигации и посадки) – (potwierdzenie w „Формуляр самолета ТУ-154М № 837. Часть 3. Радиоэлектронное оборудование” z 1990 r., w rozdziale „12. Выполнение работ по бюллетеням и указаниям”, w podrozdziale „12.2. Выполнение работ по указаниям”, na str. 297);
• dostosowanie systemu nawigacyjnego do pracy w zakresie RVSM (Reduced Vertical Separation Minima) z zabudową systemu ВБЭ-СВС (WBE-SWS) z blokami BSKA-1 (ВБЭ-СВС – система воздушных сигналов суказателем высоты – system sygnałów powietrznych ze wskaźnikiem wysokości) (potwierdzenie w „Формуляр самолета ТУ-154М № 837. Часть 2. Авиационное оборудование” z 1990 r., w rozdziale „12. Выполнение работ по бюллетеням и указаниям”, w podrozdziale „12.2. Выполнение работ по указаниям”, na str. 424);
• modernizację systemu nawigacyjnego UNS-1A do wersji UNS-1D (potwierdzenie w „Формуляр самолета ТУ-154М № 837. Часть 3. Радиоэлектронное оборудование” z 1990 r., w rozdziale „12. Выполнение работ по бюллетеням и указаниям”, w podrozdziale „12.2. Выполнение работ по указаниям”, na str. 297);
Zał.4 , str. 68/695
Poniżej jak w Rosji zaadaptowano panel FMS we współpracy z UASC, jak twierdzi Kizak.

Trudny do znalezienia w raporcie zapis o zarejstrowanym namiarze na stację RSBN, pochodzący z rosyjskiej ekspertyzy.
Znowu temat pominięty całkowicie w raporcie MAK, a w raporcie KBWL LP - zmanipulowany.

Jak widać poniżej, w polskim tłumaczeniu pominięto skrót RSBN:
Wskaźnik RMI-2B nr 480638 miał wartości:
- wskazówka „1” 162º;
- wskazówka „2” 120º;
- kurs magnetyczny 165º.
Określenie wskazań drugiego przyrządu typu RMI-2B nie było możliwe z powodu
uszkodzeń;
Raport KBWL LP Zał.4, str. 36/695
skan rosyjskiej ekspertyzy(pokazany powyżej), dla utrudnienia skojarzenia informacji, umieszczono na stronie 374/695 tego załącznika.
Więcej o panelach sterowania w Tu-154M nr 101 w poniższej notce:
https://www.salon24.pl/u/ae911truth-org/952051,katastrofa-smolenska-istotna-wiedza-o-nawigacji-rsbn
Poniżej podpisy pełnym nazwiskiem UCZCIWYCH ROSJAN, którzy zwrócili uwagę na pracę systemu w reżimie RSBN.

Inne tematy w dziale Polityka