Podobno wszyscy wszystko wiedzą. Szczególnie tuzy wiedzy i intelektu: Gwant, Paes, 35Stan, Artymowicz i inni. Im właśnie notkę tę poświęcam. Konstruktywnie polemizowali i pomagali Flamewater, Propatrian, e2rdo, Kizak, ale o tym jeszcze będzie.
Notka zawiera tak z 10% materiałów jakie zebrałem w tym temacie.







Time-frame for work on redeployment of the GSM-900 bands :
- by 2002, completion of work to optimize frequency assignments within the unified national RSBN/PRMG space;
- by 2005, implementation of an organizational design project for the production of a test model of an RSBN beacon and modernization of on-board equipment, with the capability of operating in both directional and non-directional mode on the same frequency-code channels;
- after 2007, as resources are developed, replace RSBN-4N beacons with new beacons capable of operating in the dual mode.

LINKI:
Foty kabiny przełącznik instrukcja
https://www.salon24.pl/u/jeremyf/619415,smolensk-2010-wymontowano-rsbn-klamstwo
Różnorodność anten PRMG - w tekście dyskusji foty
https://www.salon24.pl/u/jeremyf/626557,smolensk-2010-dowod-na-obecnosc-rsbn-i-prmg
Wersje anten PRMG
https://www.salon24.pl/u/jeremiasz/598416,smolensk-2010-minima-widocznosci-przy-podejsciu-w-automacie
Dyskusja
https://www.salon24.pl/u/jeremiasz/598302,smolensk-2010-radiolatarnia-ndb-a-system-rsbn,2
Propatrian linki (także do notek e2rdo) i dyskusja:
https://www.salon24.pl/u/noweczasy/599251,smolensk-medialne-instrukcje-obslugi-katastrofy-sprawa-rsbn
propatrian
4 sierpnia 2014, 22:32
@ALL - przesądzający cytat:
Самое совершенное в то время было наличие на аэродроме системы ближней навигации (РСБН):
Читать дальше: В Смоленске упал самолет | Страница 1295 | Смоленский форум
Cytat za: @ae911truthorg
Kluczowe słowo: naliczije - OBECNOŚĆ
propatrian
14 sierpnia 2014, 17:21
@ALL - jak "zadaniowi" próbują "walczyć o prawdę" :
"komentator" (bo nie bloger) Gwant:
„Systemy Kurs-MP-70 mogą realizować naprowadzanie precyzyjne w trybie ILS, „Katet” i SP-50. „Katet” to jest właśnie naprowadzanie z użyciem PRMG, tylko wtedy w samolocie musi być zainstalowane urządzenie РСБН-2СА z podsystem АФС. Urządzenie РСБН-2СА bez podsystemu АФС waży podobno 94 kG i pobiera ponad 1100W – w TU154M nr 101 i 102 takich urządzeń w 2010 roku nie było.”
http://jarkli.salon24.pl/599266,dezinformacji-na-salonie-ciag-dalszy#comment_9308953
(dlaczego „nie było”? – bo tak mu kazali napisać) - a chwilę później „uzupełnia”:
„W dokumencie pt154b-rle.pdf dotyczącym TU154B zamieszczono nieco więcej informacji o wykorzystaniu urządzenia РСБН-2СА w samolocie. Między innymi na stronie 133/150 jest tam podana informacja, że we współpracy z naziemnym systemem "Катет-С" (ПРМГ-4) „обеспечивает ICAO CAT I”, a z systemem "Катет-СП2" (ПРМГ-5) ICAO CAT II.”
http://jarkli.salon24.pl/599266,dezinformacji-na-salonie-ciag-dalszy#comment_9312517
- czyli RSBN „nie było” – ale był.
Niektóre informacje u JF są błędne. Np. "samochodziki" pracują w parze i tworzą sygnał kursu.
Uzupełnienie z 30-04-2019
Dane pochodzą z ekspertyzy z 2013 roku.



Inne tematy w dziale Polityka