Jeremy Flamewater Jeremy Flamewater
2100
BLOG

Smoleńsk 2010 - Dowód na obecność RSBN i PRMG

Jeremy Flamewater Jeremy Flamewater Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 38

5 maja 2010 roku został wyemitowany program Misja Specjalna, w którym Anita Gargas pokazała migawki wideo z zamglonego pasa startowego lotniska Smoleńsk Siewiernyj, gdzie widać odchodzący na drugie czterosilnikowy górnopłat:

Być może jest tu uwiecznione nieudane podejście Iła, który próbował lądować zaraz po Jaku-40.

Tu mamy sylwetkę Iła 76 od tyłu i widać, że jest to właśnie bardzo podobny kształt:

Nie zajmujmy się jednak dłużej próbami zidentyfikowania samolotu, a zwróćmy uwagę na niepozorny samochód stojący z prawej strony kadru. Widać, że samochód ten stoi na skraju pasa startowego...

Na dachu kabiny tego samochodu widoczny jest jakiś element. Poszukując zdjęć podobnych pojazdów można natrafić na coś takiego:

kursovy radiovy majak KRM-5...

i sam pojazd z bliska:

Okazuje się, że KRM-5 jest częścią systemu...

PRMG-5

Ten rodzaj radiolatarni jest wykorzystywany do prowadzenia samolotu wyposażonego w pokładowe urządzenia RSBN na lądowania w ciężkich warunkach atmosferycznych i ograniczonej widoczności.
PRMG-5 tworzy strefy, które określają dokładne położenie samolotu na kursie i ścieżce schodzenia.Położenie samolotu jest wskazywane przez wskaźnik NPP ("cross-urządzenie").

System PRMG składa się z trzech elementów: KRM - radiolatarnia kursu, GRM - radiolatarnia glisady i RD - radiodalmierz.

Materiał video z Misji Specjalnej zarejestrował pojazd-stację radiolatarni kursu typowej dla systemu PRMG-5.

Ten materiał zarejestrował jeszcze coś ciekawego:

Czyżby był to moment w którym podjeżdża drugi taki nadajnik i ustawia się na lewo od właściwego?

W iskier krzesaniu żywem Materiał to rzecz główna. Trudno najtęższym krzesiwem Iskry wydobyć z... - Tadeusz Boy Żeleński

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka