Absurdy smoleńskie nie mają granic.
Czy to Praga, czy to Warszawa, czy to Moskwa.
START samolotu rządowego FSB TU154 na terenie Federacji Rosyjskiej z lotniska Vnukowo Moskwa
Edyta Żemła , Izabela Kacprzak 02-07-2010, ostatnia aktualizacja 02-07-2010 03:00
30 godzin przed lotem do Smoleńska samolot zderzył się w powietrzu z ptakiem
http://facet.interia.pl/styl-zycia/news-dron-uderzyl-w-smiglowiec-kampania-spoleczna-bbc,nId,2260989

Tak wygląda dziób samolotu po zderzeniu z "miękkim" ptakiem/INTERIA.PL/materiały prasowe
Czytaj więcej na http://facet.interia.pl/styl-zycia/news-dron-uderzyl-w-smiglowiec-kampania-spoleczna-bbc,nId,2260989#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=chrome
Instrukcja HEAD dopuściła lot do Smoleńska TU154M PLF101 po takim wydarzeniu.
Na pokladzie 96 (97) Osób z głową panstwa na czele + & generałów NATO.
2 Prezydentów i 7 Generałów wszystkich sił Zbrojnych w tym Andrzej Błasik - 1 pilot Rzeczypospolitej.
Czy ten FAKT ukryto przed Panem Prezydentem Lechem Kaczyńskim Zwierzchnikiem Sił Zbrojnych.
https://smolensk1004.wordpress.com/2010/07/02/tu-154-i-problemy-z-8-kwietnia/
GDZIE JEST DOKUMENTACJA TECHNICZNA Z TEGO ZDARZENIA !!!
Przed północą 8 kwietnia z lotniska w Pradze stratuje samolot Tu-154M o numerze bocznym 101 (ten sam, który potem się rozbił pod Smoleńskiem). Na jego pokładzie jest m.in. premier Donald Tusk, który wraca ze spotkania z prezydentem USA Barackiem Obamą oraz z prezydentami państw Europy Środkowo-Wschodniej.
Tuż po starcie z lotniska załoga rządowej maszyny słyszy „głuche uderzenie w nosową część kadłuba”. Tu-154 jest wtedy w tzw. fazie wznoszenia, na wysokości 1220 m – wynika z meldunku do dowódcy 36. Specjalnego Pułku Lotnictwa Transportowego, do którego dotarła „Rzeczpospolita”.
Jednak załoga nie wraca do Pragi. Kontynuuje lot do Warszawy. Tuż po północy 9 kwietnia ląduje na wojskowym Okęciu. Co się stało? Z dokumentu wynika tylko, że coś uderzyło w kadłub maszyny. Jak mówią piloci, rządowy samolot prawdopodobnie zderzył się z ptakiem.
– Takie zderzenia w powietrzu mogą być groźne w skutkach. Należy pamiętać, że na wysokości 2 tys. metrów, gdy w maszynę uderzy ptak wielkości mewy, uderzenie może mieć siłę 2 ton – wyjaśnia były pilot wojskowy kpt. Robert Zawada, obecnie pracujący w cywilnych liniach lotniczych.
Podobnego zdania jest Tomasz Hypki, ekspert wojskowy. Przyznaje, że uderzenie lecącej maszyny w nawet niewielkiego ptaka wyzwala ogromną siłę.
Jakie były skutki tamtego zdarzenia dla rządowego samolotu? „Ślady uderzenia w dolną powierzchnię nosową części kadłuba samolotu (osłona radaru) – odpryski powłoki lakierowej w miejscu uderzenia” – czytamy w meldunku. Wynika też z niego, że maszynę sprawdzono i nie stwierdzono jej uszkodzeń.
Jednak technicy zbadali ją dopiero w Warszawie. Tymczasem piloci, z którymi rozmawiała „Rz”, twierdzą, że zaraz po zderzeniu Tu-154 powinien wrócić do Pragi.
– Po czymś takim się ląduje. Nie wiadomo, jak dużą szkodę wyrządził ptak i jakie to mogło mieć znaczenie dla bezpieczeństwa – zaznacza Dariusz Szpineta, pilot i instruktor lotniczy.
Tego samego zdania jest mjr Arkadiusz Szczęsny, były pilot i instruktor Sił Powietrznych. – Załoga powinna natychmiast przerwać zadanie, zgłosić zaistniały fakt przez radio odpowiedniej Służbie Ruchu Lotniczego, zawrócić na lotnisko startu do Pragi bądź lądować na najbliższym możliwym lotnisku – mówi mjr Szczęsny. Dodaje, że Służby Ruchu Lotniczego umożliwiają w takich przypadkach lądowanie w pierwszej kolejności i uruchamiają odpowiednie procedury awaryjne na lotnisku.
Zdaniem naszych rozmówców piloci, nie wracając na lotnisko w Pradze, złamali procedury bezpieczeństwa.
– To przykład, że załoga świadomie nie przerwała zadania mimo oczywistego zagrożenia, jakie może nieść ze sobą zderzenie z ptakiem w powietrzu – uważa mjr Szczęsny.
Zarzuty odpiera płk Ryszard Raczyński, dowódca 36. Specjalnego Pułku Lotnictwa Transportowego. – Pilot po sprawdzeniu parametrów lotu i systemów pokładowych uznał, że może kontynuować bezpiecznie lot – wyjaśnia.
Dlaczego samolot nie wrócił do Pragi?
– Gdyby dowódca załogi uznał, że zaistniało zagrożenie bezpieczeństwa, na pewno lądowałby w Pradze. Dodatkowo przepisy lotnicze zezwalają na kontynuowanie lotu po takim zdarzeniu, jeśli lot trwa nie dłużej niż godzinę – podkreśla płk Raczyński. I dodaje, że lot Praga – Warszawa trwał ok. 50 minut.
Nasi rozmówcy nie zgadzają się z tymi wyjaśnieniami. – Przecież pilot nie mógł wiedzieć, co się stało, co uderzyło w samolot, a jeśli dodatkowo w kabinie słychać było uderzenie, musiało być ono dość silne – uważa kpt. Zawada. Jego zdaniem to, czy maszyna jest sprawna, powinna stwierdzić obsługa techniczna na lotnisku w Pradze. Według naszych rozmówców tam powinien zostać przeprowadzony szczegółowy przegląd techniczny. Następnie technicy powinni sporządzić raport dopuszczający do dalszego lotu.
Pytanie tylko, czy gdyby maszyna zawróciła na lotnisko w Pradze, kontrola maszyny nie trwałaby zbyt długo i Tu-154 nie mógłby polecieć w sobotę do Smoleńska. – Całkiem prawdopodobne, że tak by było – stwierdza kpt. Hypki.
Rozmówcy „Rz” wyjaśniają, że przegląd samolotu po zderzeniu np. z ptakiem trwa zwykle od kilku godzin do nawet doby.
Niemal identyczne zdarzenie, co ujawnił TVN 24, miało miejsce wczoraj na lotnisku Okęcie. W dziób samolotu Swiss Air lecącego do Zurychu uderzył ptak. Pilot podjął decyzję o awaryjnym lądowaniu na Okęciu. Sprawę bada Komisja Badania Wypadków Lotniczych.
Rzeczpospolita
apendix
było tak czy siak
Mar 14, 2016 - Samolot egipskich linii lotniczych zderzył się z ptakiem na lotnisku w Londynie. Boeing 737-800 wyladował bezpiecznie, ale ptak zniszczył ...
Jan 19, 2016 - Pasażerowie Airbusa 319 namibijskich linii lotniczych Air Namibia nie zapamiętają tego lotu dobrze. Ich samolot zderzył się z ...
Jan 18, 2016 - Airbus 319 linii lotniczych Air Namibia ze 112 pasażerami na pokładzie zderzył się z niezidentyfikowanym na razie ptakiem przy podchodzeniu ...
Nov 25, 2015 - Eskadry Lotnictwa Taktycznego w jednej chwili zmienił się w walkę o życie, gdy z jego maszyną zderzył się ptak. Samolot Aero L-159 ALCA ...
https://www.youtube.com/watch?v=44SPAuV8SK0
Jul 23, 2012 - Uploaded by ZKAZANY693
Zderzenie samolotu z ptakiem. ... Zderzenie samolotów podczas skoków spadochronowych - Duration: 2 ...
Mar 13, 2016 - Samolot pasażerski Boeing 737-800 podchodził właśnie do lądowania na londyńskie lotnisko Heathrow, kiedy zderzył się z ptakiem. W dziobie ...
zderzenie samolotu z ptakiem. Wszystkie; Artykuł; Galerie; Wideo. Sęp wybił szybę w lecącym samolocie! Wpadł na pilota! zderzenie samolotu z ptakiem. Więcej.
Spokojny lot... i nagle zderzenie z ptakiem o mało nie kończy się katastrofą. Ten pilot miał ogromne ... Dziura jaką wyrwał w skrzydle samolotu ptak. • Screen ...
Nov 25, 2015 - Praga, Czechy. Rutynowy lot czeskiego pilota wojskowego Abela Zbynka z 212. Eskadry Lotnictwa Taktycznego w jednej chwili zmienił się w ...
Jul 24, 2015 - Oto skutki zderzenia samolotu z ptakiem! - Brazylia. Podczas podchodzenia do lądowania doszło do zderzenia samolotu z… sępem. Przednia ...