Amstern Amstern
770
BLOG

Balladyna 1968, a Balladyna 2020

Amstern Amstern Literatura Obserwuj temat Obserwuj notkę 105

Jeremi Przybora, autor "Balladyny 68":

"„Znaczącym dla mnie zbiegiem okoliczności było, że dokładnie 8 marca* odbyła się w telewizji premiera mojej »Balladyny 68« (na orkiestrę dętą typu strażackiego, oczywiście Wasowskiego), za którą to profanację wieszcza dziarsko zaatakowała mnie »Walka Młodych«. Zaszczytnie dla mnie zestawiony zostałem na młodych, walczących łamach z drugim świętokradcą, Mrożkiem, który kalał Mickiewicza w »Śmierci porucznika«, podczas gdy ja kalałem Słowackiego, przyłączając się do barbarzyńskich wybryków studenckiej chuliganerii na służbie obcych agentur.”  

* data wybuchu wypadków marcowych"

Wziete stad - aria Kostryna:

Potem byla Balladyna na Hondach w rezyserii Hanuszkiewicza. Dzisiaj, nie wiadomo z czyjego zlecenia, narodowe czytanie o Wdowie, ktora miala dwoch Synow. Ten brzydki i zly syn zamordowal tego dobrego i pieknego, zeby zostac absolutnym wladca pewnej krainy. Nie na dlugo, jak przewidzial wieszcz Slowacki.

Sa tez smutne wiadomosci -- rezerwa Germanii Lich-Steinstraß wycofala sie z rozgrywek; po awansie cudem do B-klasy, cudem uratowani przed spadkiem przez korone, rozeszli sie. MOJA zasadnicza druzyna. Mecze w promieniu 15 kilometrow, na wszystkie moglem jezdzic na rowerze.

image

Czesc Ich pamieci! 
Marsz zalobny:


(234)  1697961

Amstern
O mnie Amstern

Czlowiek Bardzo Dobrej Woli Prezes Klubu Sympatyków Bab Kameralnych O mnie: "Zamiast wyciągnięcia wniosków, nasz nieoceniony Amstern kilkakrotnie mnie opluł, a następnie zaczął żądać przesłania mu obiecanego statutu."  Michal Tyrpa 20.12.07 9:44 "Z Amsternem trafil pan w sedno.Jest to zadeklarowany Niemiec... Byc moze ze jest on Zydem z gatunku wypedzonego ziomala pana Hupki..." Miroslaw Kraszewski 21.12.07 00:50 "Absztyfikanta nie znam, ale Amsterm daje pewną rekojmię, że Tyrpa niekoniecznie w tym niby trollowym sporze musi mieć rację." Galopujący Major 22.12.07 12:31 Polecaja mnie (gratuluje dobrego gustu!): Zdzislaw Sztorm Voit Dorcia Blee Obserwator z daleka Cichutki Brat_Olin Marmotte Stach Docent Stopczyk Maddogowo -Rysiek- Polecali mnie: Sosenka Witek Ci, u ktorych mam szlaban, TEZ swiadcza o mnie: Michal St. de Zieleskiewicz Michal Tyrpa Ellenai Miroslaw Kraszewski Vantomas-Galicja 1 Fotomontage Gw1990 Toyah Katarzyna Lukasz Warzecha Spitfire Antypolonizm nigdy więcej Koteusz ZeZeM Essencjusz Elig Slowik Krzysztof J. Kotowski Joanna Mieszko-Wiórkiewicz Anna Czarnowidz J.P.50 Marcinkk 1.1 Mialem szlaban u: Maryla U mnie szlaban maja:

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura