Don Kwaczyński Don Kwaczyński
347
BLOG

Z czego powinien być zrobiony baranek, żeby gładził grzechy świata

Don Kwaczyński Don Kwaczyński Religia Obserwuj temat Obserwuj notkę 30

Szanowni Państwo,

Właśnie przeczytałem notkę, której autor oburza się na baranka wykonanego z wieprzowiny, podobnie jak w swoim czasie niektórzy oburzali się na orła z czekolady.

W komentarzu do notki spontanicznie zaproponowałem, żeby może wykonywać świąteczne baranki z baraniny, co spowodowałoby, że i człowiek byłby syty i świnia cała.

Sytuacja jest trochę dziwna i niejednoznaczna, bowiem o ile dopuszcza się jak najbardziej baranki z czekolady, to póki co orła z wieprzowiny nikt nie oferuje, nawet pokątnie.

Wchodzimy tutaj w dziedzinę symboliki religijno-patriotycznej, która w naszym kraju traktowana jest niezwykle poważnie, ze wszelkimi tego faktu konsekwencjami.

Ten temat zasługuje na poważną analizę, co najmniej na poziomie pracy magisterskiej, a jeszcze lepiej doktorskiej i jestem prawie pewien, że takie opracowania już się ukazywały, choć nie sądze, aby w faktografii powoływano się na świńskie baranki.

Ja póki co tylko sygnalizuję temat, bo kto wie, z czego np. już niedługo będzie wykonywać się korony cierniowe, albo gwoździe do krzyży.

Upaść jest łatwo, a podnieść się zdecydowanie trudniej, niezależnie od stacji.

A teraz idę pogładzić jajka, aby bez grzechu były, choć taki ze mnie baranek, jak z Jarcia zbawiciel.

 

D.K.

 

 

www.pantryjota.pl

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo