Arkadiusz Jadczyk Arkadiusz Jadczyk
356
BLOG

Niestrudzony skoncentrowany wysiłek i koniec eksponencjału

Arkadiusz Jadczyk Arkadiusz Jadczyk Nauka Obserwuj temat Obserwuj notkę 13

Moja lektura uzupełniająca to Dumonta „The Power of Concentration” - „Moc koncentracji”, do ściągnięcia tutaj. Czytam tam fragment dobrze pasujący do mojej aktualnej sytuacji:

The man that is chosen at the crucial time is not usually a genius; he does not possess any more talent than others, but he has learned that results can only be produced by untiring concentrated
effort.  That "miracles," in business do not just "happen."  He knows that the only way they will happen is by sticking to a proposition and seeing it through.  That is the only secret of why
some succeed and others fail.  

Co przekładam na język polski jakoś tak:

Człowiek wybrany w decydującym momencie zwykle nie jest geniuszem; nie ma więcej talentu niż inni, ale zrozumiał, że rezultaty można osiągnąć jedynie poprzez niestrudzony skoncentrowany wysiłek. Że „cuda” w biznesie nie „zdarzają się” ot tak. On wie, że jedynym sposobem, w jaki się to stanie, jest trzymanie się propozycji i przejrzenie jej na wylot. To jedyny sekret dlaczego niektórym się to udaje, a innym zawodzi.

No właśnie, zatem pomimo przeciwności trzymam się propozycji i dziś mą serię notek doprowadzam do końca. A już najwyższy czas o czym mówi tragicznie wręcz spadająca liczba komentarzy pod ostatnimi notkami:


Lwia wola i kapryśna lambda
15 stycznia
43
Bourbakiego lambdę rozbieramy do bielizny - część I
18 stycznia
14
Intuicji trzeba wierzyć
22 stycznia
13
Wilk niestraszny: współczynniki dwumianowe i trójkąt Pascala
25 stycznia
12
Algebra tensorowa i moc koncentracji
28 stycznia
5

Oto propozycja z ostatniej notki:

image

image

image

A oto dowód (30). Podaję go tak jak napisałem to w mojej pracy ( w małpim języku), co nie ma znaczenia, bo w tym przypadku polski nie byłby bardziej zrozumiały od małpiego.

image

image

A teraz pokażemy, że  to co mamy faktycznie jest uogólnieniem funkcji eksponencjalnej:

image

image

Plan wykonałem. Nawet z dużym nadmiarem. Na początku, gdy to przedsięwzięcie zaczynałem , nie wiedziałem prawie nic. Propozycję udowodniłem, doprowadziłem do szczęśliwego końca.

Teraz mogę wrócić do normalnych notek. Postaram się wyjaśnić po co mi to było, jakie są moje marzenia i intuicje (pokonać grawitację, to jasne), ale już bez matematycznych symboli (no, bez tych nieokiełznanych, jak ostatnio, bo jakieś tam zawsze być muszą, bowiem nie piszę o filozofii a o fizyko-matematyce.)






Naukowiec, zainteresowany obrzeżami nauki. Katalog SEO Katalog Stron map counter Życie jest religią. Nasze życiowe doświadczenia odzwierciedlają nasze oddziaływania z Bogiem. Ludzie śpiący są ludźmi małej wiary gdy idzie o ich oddziaływania ze wszystkim co stworzone. Niektórzy ludzie sądzą, że świat istnieje dla nich, po to, by go pokonać, zignorować lub zgasić. Dla tych ludzi świat zgaśnie. Staną się dokładnie tym co dali życiu. Staną się jedynie snem w "przeszłości". Ci co baczą uważnie na obiektywną rzeczywistość wokół siebie, staną się rzeczywistością "Przyszłości" Lista wszystkich wpisów  

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie