Powstańcy Warszawscy. Fot. Michał Józefaciuk/ Wikimedia
Powstańcy Warszawscy. Fot. Michał Józefaciuk/ Wikimedia
Salon24 Biznes Salon24 Biznes
1653
BLOG

Maspex - zaliczyli wizerunkową wpadkę, teraz rehabilitują się w dobrym stylu

Salon24 Biznes Salon24 Biznes Polityka historyczna Obserwuj temat Obserwuj notkę 18

Projekt edukacyjny realizowany wspólnie z Muzeum Powstania Warszawskiego oraz wsparcie finansowe dla kilku innych projektów dotyczących Powstania – tak firma Maspex z Wadowic chce zrehabilitować się po ubiegłorocznej wpadce z kampanią na 1 sierpnia.

Projekt „Parasol Historii. Wspomnienie’44” powstał z inicjatywy Maspex-u, a jego partnerem merytorycznym jest Muzeum Powstania Warszawskiego. Jego celem jest wsparcie społecznej świadomości historycznej oraz współpraca z organizacjami działającymi na rzecz upamiętnienia polskich bohaterów z przeszłości.

Ideą tegorocznej, pierwszej edycji projektu jest upamiętnienie bohaterów Powstania Warszawskiego. W najważniejszych polskich mediach zostanie opublikowana seria tekstów, które w emocjonalny sposób będą przypominać bohaterstwo i dramat Powstańców. Wadowicka firma wesprze też finansowo produkcję filmu pod roboczym tytułem „Kurier”, którego inicjatorem i pomysłodawcą jest Muzeum Powstania Warszawskiego. 

Oprócz projektu „Parasol Historii. Wspomnienie’44” Maspex będzie kontynuować działania na rzecz Powstańców Warszawskich, które rozpoczął już wcześniej: pomoc finansową w ramach akcji „Pomoc dla Powstańców”, wsparcie działalności  specjalistycznej Przychodni Fundacji na rzecz Żołnierzy Armii Krajowej im. gen. brygady Leopolda Okulickiego ps. „Niedźwiadek” oraz projektu Tablice Pamięci, jak również udział w akcji pod hasłem „Paczka dla Bohatera”.

- Chcemy aktywnie włączyć się w budowanie pamięci o Powstaniu Warszawskim. W związku z tym planujemy zarówno działania edukacyjne, jak również wiele innych projektów, których celem jest m. in. kontynuacja pomocy żyjącym Powstańcom. Bardzo cenimy fakt, że patronem merytorycznym naszej akcji edukacyjnej zostało Muzeum Powstania Warszawskiego, które od 14 lat nie tylko wspaniale opowiada o sierpniu 1944 roku, ale również gromadzi świadectwa Powstańców – mówi prezes Maspex-u Krzysztof Pawiński.

- Cieszymy się, że możemy wesprzeć projekt edukacyjny, który pomoże zachować pamięć o bohaterach Powstania Warszawskiego. Dzięki publikacji serii reportaży o Powstańcach i pokazaniu historii konkretnych ludzi mamy możliwość poznania i zrozumienia historii Powstania. „Parasol Historii. Wspomnienie’44” to cenna i  potrzebna inicjatywa -  mówi Jan Ołdakowski, dyrektor Muzeum Powstania Warszawskiego.

W 2017 r. Maspex wpadł w wizerunkowe tarapaty – po tym, jak wynajęta przez firmę agencja reklamowa w rocznicę Powstania Warszawskiego opublikowała w mediach wulgarną kampanię napoju energetyzującego „Tiger” produkowanego przez wadowicką firmę. Obraźliwa grafika została tego samego dnia usunięta, a Maspex przeprosił za kampanię. Przeczytaj więcej na ten temat: Skandaliczna reklama „Tigera”. Energy drink wulgarnie o Powstaniu Warszawskim.

"Jest nam ogromnie przykro z powodu publikacji grafiki, która pojawiła się w dniu 1 sierpnia na profilu instagramowym marki. Bardzo przepraszamy za ten błąd, który nie powinien się wydarzyć. Wiemy, że usunięcie tej publikacji nie naprawi tego błędu, ale post został już usunięty. Jeszcze raz bardzo serdecznie przepraszamy" – napisano w oświadczeniu.

"Jestem zszokowany. Brak mi słów. Jest mi po prostu wstyd" - napisał na Twitterze prezes Maspex-u. W kolejnych wpisach dodał, że "ma osobiście ogromny szacunek do Powstańców" i zapowiedział, że wyciągnie "twarde konsekwencje” wobec osób odpowiedzialnych za sytuację. Zapewnił też, że firma zadośćuczyni za popełniony błąd. "Wesprzemy program edukacyjny dotyczący Powstania Warszawskiego".

Jak zapowiedział, tak zrobił. W ubiegłym roku w ramach zbiórki „Pomoc dla Powstańców”, organizowanej przez Światowy Związek Żołnierzy Armii Krajowej, Maspex przeznaczył pół miliona złotych na pomoc żyjącym Powstańcom. Przeczytaj więcej: „Tiger” przekazał pół miliona Powstańcom. W tym roku i przyszłym firma chce kontynuować udział w tej akcję. 

Poza tym Maspex udzielił w ubiegłym roku finansowego wsparcia Fundacji Pomocy na rzecz Żołnierzy Armii Krajowej im. gen. brygady Leopolda Okulickiego ps. „Niedźwiadek”, która prowadzi jedyną w Polsce specjalistyczną przychodnię świadczącą pomoc medyczną dla weteranów II wojny światowej, osób represjonowanych oraz ich rodzin. Pomoc będzie kontynuowana również w tym roku.

W warszawskiej przychodni  opieką lekarską i medyczną objętych jest w sumie ponad 5 500 kombatantów, z czego aż 550 pacjentów to osoby powyżej 90 roku życia. Z pomocy medycznej i pielęgnacyjnej mogą skorzystać osoby, które po II wojnie światowej były prześladowane politycznie, są w podeszłym wieku i w większości – bardzo schorowane. Przychodnia Fundacji AK otacza również stałą opieką lekarską i pielęgnacyjną obłożnie chorych, którzy nie opuszczają domów. 

Kolejnym przedsięwzięciem Maspex-u jest wsparcie dla tworzenia kolejnych tablic pamięci upamiętniających ofiary Powstania Warszawskiego i miejsca związane z tym wydarzeniem. Firma chce ufundować także tablice z tekstami w języku angielskim. W pierwszym etapie  zamontowane zostaną 44 tablice w miejscach często odwiedzanych przez turystów. Partnerem merytorycznym tego pomysłu jest Muzeum Powstania Warszawskiego. 

W ramach działań wspierających Powstańców, Maspex angażuje się również w akcję pod hasłem „Paczka dla Bohatera”. Przed świętami Bożego Narodzenia w 2017 r. firma przekazała prawie 7 ton produktów spożywczych ze swojej oferty. Otrzymało je 930 kombatantów. Pracownicy firmy w ramach wolontariatu zaangażowali się w prace przy pakowaniu paczek dla żołnierzy w Warszawie i Krakowie, a także w pomoc przy ich rozwożeniu. Również w tym roku wsparcie tej akcji będzie kontynuowane. 

Maspex to polska firma, jedna z największych w segmencie produktów spożywczych w Europie Środkowo-Wschodniej. Rocznie w swoich zakładach produkuje około 1,7 mld litrów soków, nektarów i napojów, 145 tys. ton makaronów oraz produktów instant oraz 135 tys. dżemów i przetworów. W portfolio firmy są takie marki jak: Tymbark, Kubuś, Lubella, Łowicz, Krakus, Kotlin, Puchatek, Ekland, DecoMorreno, Cremona, La Festa i Plusssz.  Produkty Maspeksu trafiają do ponad 50 krajów na całym świecie. 


źródło: inf. prasowa

BG

© Artykuł jest chroniony prawem autorskim. Wykorzystanie tylko pod warunkiem podania linkującego źródła.


Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka