Zadecydowano o wybudowaniu tunelu łączącego wyspy Uznam i Wolin miasta Świnoujście z lądem. Będzie to kilkukilometrowe połączenie drogowe łączące obie wyspy i przebiegać będzie pod dnem rzeki Świna.
Wyzwanie jest ogromne, bo trzeba wyłonić wykonawcę tej przeprawy. Jeżeli chodzi o sprzęt, to problemów nie ma. Pozostaje jeszcze kwestia głębokości pod dnem rzeki, bo jest to szlak przznaczony dla statków morskich.
Inwestycja nie jest mała i jeżeli wykonają ją polskie firmy, to powinno to być zlenie intratne. Inwestycja będzie wymagać współpracy w różnych dziedzinach, trzeba będzie dostarczyć niemałe ilości stali zbrojeniowej i cementu...
Aż mi się na śmiech zbiera, taki żałosny śmiech, że i stal i cement będziemy kupować u producentóœ zagranicznych dzięki inicjatywie wygaszania polskiej produkcji, bo rzekomo jest nierentowna... Ciekaw jestem, ile będzie ten materiał kosztował nas teraz, po reformach ministra Lewandowskiego...

http://www.fadroma.pl/index.php?x=3
Prace będą wykonywać maszyny budowlane... Przypomnę tylko, że wielkim wydarzeniem technicznym było wiercenie szybu L6 dla kopalni rudy miedzi w Lubinie. Szyb wiercono w górotworze przesiąkniętym wodą - co uniemożliwiało wykonanie tam szybu znacznie wcześniej. Nowatorską techniką mrożenia górotworu jeszcze w połowie lat 70. XX w. polskie przedsiębiorstwa wykonywały to zadanie. W pracach wykorzystywano polski sprzęt kopalniany produkowany w polskich zakładach produkcyjnych...
Myślę, że warto dokonać bardzo starannej analizy na temat możliwości realizacji bardzo poważnych wyzwań realizowanych sprzętem polskiej produkcji i zastanowić się nad bilansem prywatyzacji polskiej gospodarki w wykonaniu liberałów grupy Balcerowicz-Lewandowski, żeby nie mieszać już innych polityków urzędujących po roku 1990...
http://www.radiomaryja.pl/informacje/gddkia-oglosi-przetarg-na-budowe-tunelu-pod-swina/
Inne tematy w dziale Rozmaitości