Klient Premium to dla banków i instytucji finansowych bardzo pożądany odbiorca ich usług. Fot. Pixabay
Klient Premium to dla banków i instytucji finansowych bardzo pożądany odbiorca ich usług. Fot. Pixabay
Finanse osobiste Finanse osobiste
1051
BLOG

Kim dla banku jest klient Premium?

Finanse osobiste Finanse osobiste Finanse Obserwuj temat Obserwuj notkę 1

Jeśli zarabiamy powyżej średniej, chętnie korzystamy z nowoczesnych rozwiązań oferowanych przez banki i umiemy oszczędzać, to należymy do preferowanej przez banki grupy klientów. Sprawdź, co wyróżnia klientów Premium.

Dynamiczny rozwój polskiej gospodarki, rosnące PKB, dobra wydajność pracy, utrzymujący się niski wskaźnik bezrobocia i nieustannie rosnące dochody wyłoniły nową grupę wyższej klasy średniej. Są to osoby zarabiające dobrze lub bardzo dobrze. Grupa ta cały czas dojrzewa, podobnie jak jej nawyki związane ze skłonnością do oszczędzania i inwestowania.

Kim jest klient Premium?

Klient Premium to dla banków i instytucji finansowych bardzo pożądany odbiorca ich usług. Pojawieniu się klienta Premium sprzyja rosnąca koniunktura, zwiększona świadomość finansowa zamożnych Polaków. Na podstawie raportu opublikowanego przez Deutsche Bank*, klienta Premium można zdefiniować na postawie kilku zasadniczych czynników:

  • jest to przedsiębiorczy, pracowity i ambitny przedstawiciel klasy średniej, który gromadzi i pomnaża posiadany majątek
  • jego miesięczne zarobki przekraczają 7,5 tys. zł netto
  • formę zatrudnienia elastycznie dopasowuje do potrzeb rynku – może mieć umowę o pracę, dzieło, jak również jest otwarty na podjęcie własnej działalności gospodarczej
  • jest skłonny do oszczędzania i budowania poduszki finansowej, kwota min. 100 tys. zł daje mu poczucie bezpieczeństwa, ma to przełożenie na jego spojrzenie w przyszłość
  • wysokie zarobki pozwalają mu w pełni korzystać z życia
  • miesięczne oszczędności, to kwota minimum 500 zł, część respondentów deklaruje, że oszczędza nawet 3 tys. zł
  • klient Premium korzysta z tych samych rozwiązań, co osoby o niższych dochodach – środki przekazują na lokaty i rachunki oszczędnościowe
  • jest samodzielny, docenia rozwiązania technologiczne, korzysta z elektronicznych wyszukiwarek, dokonuje zakupu w Internecie, kontaktuje się tą drogą z bankami
  • chętnie podejmuje zobowiązania kredytowe, przeznaczając środki na zakup wakacji, nowego samochodu, remont mieszkania, podwyższając sobie standard życia

Zróżnicowany segment klientów Premium

Analiza raportu ukazuje ciekawy podział klientów Premium ze względu na płeć i wiek respondentów. Okazuje się, że kobiety podejmując wybory finansowe, zachowują się zdecydowanie bardziej zachowawczo i potrzebują więcej czasu na podjęcie decyzji i przekonanie się do nowych rozwiązań. Stawiają na pogłębienie swojej wiedzy na temat produktu finansowo-inwestycyjnego, na który chcą się ostatecznie zdecydować. Inną drogę wybierają mężczyźni. Są bardziej skłonni do ryzyka i odważniejsi, przy podejmowaniu decyzji inwestycyjnych. 

Segment klientów Premium jest zróżnicowany ze względu na potrzeby i stan posiadania. Dobra materialne wykorzystują do budowania własnego wizerunku. Inwestowanie ma na celu potwierdzenie aktualnie zajmowanego statusu społecznego i ugruntowanie swojego miejsca w hierarchii społecznej. Zakup nowego samochodu lub podwyższenie standardu mieszkania jest zatem potrzebą wyższego rzędu w tej grupie. 

Klienci Premium dążą do posiadania mieszkania na własność. Połowa młodszych klientów Premium deklaruje chęć realizacji tego celu z wykorzystaniem wsparcia kredytowego ze strony banku. Osoby z większym doświadczeniem życiowym zakup nieruchomości postrzegają jako zabezpieczenie na przyszłość lub rozwiązanie inwestycyjne. 

Czego oczekuje klient Premium?

Autorzy raportu informują, że klient Premium:

  • przywiązuje wagę do szczegółów i przywilejów, konto bankowe chce prowadzić bez opłat, zależy mu na dostępie do bezpłatnych bankomatów w Polsce i na świecie
  • ceni sobie bezpieczeństwo i prostotę rozwiązań
  • uważa za kluczowe poszukiwanie potencjalnie najbardziej zyskownych okazji

Potrzeby klienta Premium będą zmieniały się na przestrzeni czasu od wyboru tych najprostszych, najbardziej znanych, w stronę bardziej zaawansowanych i skutecznych produktów inwestycyjno-oszczędnościowych. Banki i instytucje finansowe będą wspierały ten segment rynku, poprzez rozbudowywanie i dopasowywanie do ich potrzeb rozwiązań inwestycyjno-oszczędnościowych oraz kredytowych.


* https://www.deutschebank.pl/static/files/Raport_Portret_zamoznego_Polaka_Klienta_Premium.pdf


© Artykuł jest chroniony prawem autorskim. Wykorzystanie tylko pod warunkiem podania linkującego źródła.



Blog o finansach osobistych prowadzony przez zespół Salon24. Tematyka: finanse osobiste, budżet domowy, oszczędzanie, podatki, emerytura. Zapraszamy też na stronę tematu Oszczędzanie na przyszłość.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka